İstanbul Kültür Eğitim Kurumları tarafından 1986 yılında yayımlanmaya başlanan Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi yıllarca ilkokul, ortaokul ve lise öğrenci velilerinin ve öğrencilerinin başucu dergilerinden birisi olmuştur. Aralıksız 1986 yılından beri yayım hayatında olan Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi, 2015 yılından itibaren İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yönetilen çift yönlü kör değerlendirme sürecini işleten (double-blind peer review) bilimsel bir dergi olarak yoluna devam etmektedir.

Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi, kuram ve uygulama arasında bağ kurarak eğitim biliminin bilgi temeline katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla eğitimin çok çeşitli alanlarında nitel ya da nicel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiş araştırmaları yayınlamaktadır.

Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin temel amacı; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretimde ve yetişkin eğitiminde süreçlerin ve çıktıların iyileştirilmesine bilimsel katkıda bulunarak niteliği artırmaktır.

ISSN: 1300-1272

eISSN: 2667-4874

DOI ön ek: 10.33308

*ÖNEMLİ: Makalenizi yüklerken lütfen araştırmanız ile ilgili aldığınız Etik Kurul kararını da sisteme yükleyiniz.

*ÖNEMLİ: Makale gönderimi esnasında aday makalenin tüm yazarlarının dergi otomasyon sistemine ORCID numaraları ile birlikte kaydedilmiş olması zorunluluktur. Bu, aday makale başvurusu yapan yazarın sorumluluğundadır. Değerlendirme sonrası yazar eklemesi yapılmayacaktır. 

 

Duyurular

Yeni Sayı

Cilt 39 Sayı 2 (2025): Yaşadıkça Eğitim
					Cilt 39 Sayı 2 (2025): Yaşadıkça Eğitim Gör
Yayınlanmış: 2025-05-30

Tüm sayı

Araştırma Makaleleri

  • Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyo-bilimsel Muhakeme Yetenekleri ile Karar Verme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

    Merve Önpeker- Hatice Belge Can
    267-288
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392757
  • Ortaöğretim 12. Sınıf Öğrencilerin Türev Konusuna Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

    Büşra Ateş- Neşe Dokumacı Sütçü
    289-301
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392820
  • Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Uygulamaya Dayalı Derslerde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

    Can Mıhcı
    302-327
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392822
  • Ortaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Cebir Öğrenme Alanı Değerlendirme Sorularının Cebirsel Düşünme Düzeyleri

    Ali Bozkurt- Tuğba Şimşekler Dizman- Berfin Döğer
    328-341
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392834
  • Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel Tarih Kullanımına İlişkin Öğretmen Tutum ve Görüşleri

    Nilay Yeniay- Ayşe Seyhan
    342-358
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392836
  • Ailelerin Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarının Yazmayı Öğrenme Sürecindeki Deneyimleri

    Tuğba Pürsün- Nihal Doğanay
    359-374
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392889
  • Yaratıcı Problem Çözmede Üstbiliş Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

    Muhammed Akif Kurtuluş
    375-388
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392891
  • Türkiye'deki Suriyeli Mülteci Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim: Sistematik Derleme ve Tematik Analiz

    Salih Rakap- Emrah Gülboy- Halis Sakız
    389-410
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392819
  • BİLSEM’deki Öğrenci ve Velilerin Müzik Eğitimi Deneyimlerine İlişkin Görüşleri

    Esmanur Yıldırımer- Yakup Aksoy
    411-428
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392833
  • Eğitimde Öğrenme Kayıpları: Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısı

    Neşe Uygun- Kevser Kara
    429-445
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392813
  • Oyun Dostu Yaratıcı Ebeveyn Programının Çocuk ve Ebeveyn Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

    Şennur Niran- Belma Tuğrul
    446-472
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392915
  • Dil Bilgisi Öğretiminde Web 2.0 Araçlarıyla Oluşturulmuş Oyunların Başarı ve Tutuma Etkisi

    Abdurrahman Karaca- Emine Gül Özenç
    473-489
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392871
  • Eğitim Fakülteleri Lisans Programlarındaki Değişimlerin YÖK ATLAS’taki Çeşitli Girdi Göstergeleri (2022-2024) Üzerinden İncelenmesi

    Tuğba Karaçam- Taner Atmaca
    490-507
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392894
  • Güç Temelli Etik Tercihler: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma

    Gökçe Bostancı- Mustafa Yaşar
    508-528
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025392938
Tüm Sayıları Göster