İstanbul Kültür Eğitim Kurumları tarafından 1986 yılında yayımlanmaya başlanan Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi yıllarca ilkokul, ortaokul ve lise öğrenci velilerinin ve öğrencilerinin başucu dergilerinden birisi olmuştur. Aralıksız 1986 yılından beri yayım hayatında olan Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi, 2015 yılından itibaren İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yönetilen çift yönlü kör değerlendirme sürecini işleten (double-blind peer review) bilimsel bir dergi olarak yoluna devam etmektedir.

Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi, kuram ve uygulama arasında bağ kurarak eğitim biliminin bilgi temeline katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla eğitimin çok çeşitli alanlarında nitel ya da nicel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiş araştırmaları yayınlamaktadır.

Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin temel amacı; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretimde ve yetişkin eğitiminde süreçlerin ve çıktıların iyileştirilmesine bilimsel katkıda bulunarak niteliği artırmaktır.

ISSN: 1300-1272

eISSN: 2667-4874

DOI ön ek: 10.33308

*ÖNEMLİ: Makalenizi yüklerken lütfen araştırmanız ile ilgili aldığınız Etik Kurul kararını da sisteme yükleyiniz.

*ÖNEMLİ: Makale gönderimi esnasında aday makalenin tüm yazarlarının dergi otomasyon sistemine ORCID numaraları ile birlikte kaydedilmiş olması zorunluluktur. Bu, aday makale başvurusu yapan yazarın sorumluluğundadır. Değerlendirme sonrası yazar eklemesi yapılmayacaktır. 

 

Duyurular

Yeni Sayı

Cilt 38 Sayı 2 (2024): Yaşadıkça Eğitim
					Cilt 38 Sayı 2 (2024): Yaşadıkça Eğitim Gör
Yayınlanmış: 2024-05-20

Tüm sayı

Araştırma Makaleleri

  • Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Çocuğu Olan Ebeveynlerin Eğitsel İhtiyaçlarının Belirlenmesi

    Muhammed Abdulbaki Karaca- Hakan Sarı
    258-273
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382607
  • İngilizce Öğretmeni Adaylarının Dil Öğretiminde Asistanlık Uygulamasına İlişkin Görüşleri

    Sinan Bataklar- Aygül Bahadır
    274-283
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382716
  • Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programının ve Ders Kitaplarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımına Yönlendirme Açısından İncelenmesi

    Melike Tural Sönmez
    284-306
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382623
  • Mükemmeliyetçilik ve Yaratıcılık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

    Uğur Akpur
    307-318
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382600
  • İlkokul, Ortaokul ve Lise Matematik Dersi Öğretim Programlarında (2018) Kaynaşıklığın İncelenmesi

    Nurgül Kendirlioğlu Günhan- Nilay T. Bümen
    319-353
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382712
  • Özel Eğitim Öğretmenlerinin Yardımcı Teknoloji Kullanmaya İlişkin Deneyimleri

    Feyat Kaya- Caner Kasap- Havva Aysun Karabulut- Ahmet Serhat Uçar
    354-371
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382618
  • Bebeklik Döneminde Doğal, Eşzamanlı ve Yerli Olmayan İki Dillilik Süreci: Vaka İnceleme

    Arzu Özyürek- Arzu Aydın- Mücahit Yuvacı
    372-391
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382626
  • Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Algıları Üzerine Bir İnceleme

    Sena Demiröz- Funda Dağ
    392-409
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382703
  • 8. Sınıf Öğrencilerinin Lise Tercihlerinin Belirlenmesinde Davranış Yatkınlığı Algılarının İncelenmesi

    Demet Duman- Serhat Süral
    410-431
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382629
  • Erken Çocukluk Eğitiminde Rehberli Oyuna Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

    Muhsin Yörük- Menekşe Boz
    432-454
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382732
  • Özel Gereksinimli Çocuğu olan Ailelerin Dijital Oyunlara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi

    Rabia Deniz- Fidan Güneş Gürgör Kılıç
    455-466
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382743
  • Öğretmenlerin Kriz Durumlarına ve Kriz Yönetimi Becerilerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

    Fatih Çelik- Rezzan Uçar
    467-481
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382555

Derleme Makaleler

  • Erken Çocuklukta Üstbilişin Doğası, Desteklenmesi ve Değerlendirilmesi

    Ebru Aydın- Ozge Ünsever
    482-500
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382696
  • Eğitimde Göçmen Çocuklar: Çeşitli Ülkelerde Uygulanan Eğitim Politikalarının İncelenmesi

    Fatma Çobanoğlu
    501-518
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2024382736
Tüm Sayıları Göster