İstanbul Kültür Eğitim Kurumları tarafından 1986 yılında yayımlanmaya başlanan Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi yıllarca ilkokul, ortaokul ve lise öğrenci velilerinin ve öğrencilerinin başucu dergilerinden birisi olmuştur. Aralıksız 1986 yılından beri yayım hayatında olan Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi, 2015 yılından itibaren İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yönetilen çift yönlü kör değerlendirme sürecini işleten (double-blind peer review) bilimsel bir dergi olarak yoluna devam etmektedir.

Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi, kuram ve uygulama arasında bağ kurarak eğitim biliminin bilgi temeline katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla eğitimin çok çeşitli alanlarında nitel ya da nicel yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiş araştırmaları yayınlamaktadır.

Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin temel amacı; okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, yükseköğretimde ve yetişkin eğitiminde süreçlerin ve çıktıların iyileştirilmesine bilimsel katkıda bulunarak niteliği artırmaktır.

ISSN: 1300-1272

eISSN: 2667-4874

DOI ön ek: 10.33308

*ÖNEMLİ: Makalenizi yüklerken lütfen araştırmanız ile ilgili aldığınız Etik Kurul kararını da sisteme yükleyiniz.

*ÖNEMLİ: Makale gönderimi esnasında aday makalenin tüm yazarlarının dergi otomasyon sistemine ORCID numaraları ile birlikte kaydedilmiş olması zorunluluktur. Bu, aday makale başvurusu yapan yazarın sorumluluğundadır. Değerlendirme sonrası yazar eklemesi yapılmayacaktır. 

 

Duyurular

Yeni Sayı

Cilt 39 Sayı 1 (2025): Yaşadıkça Eğitim
					Cilt 39 Sayı 1 (2025): Yaşadıkça Eğitim Gör
Yayınlanmış: 2025-01-23

Tüm sayı

Araştırma Makaleleri

  • İstihdama Erişimde Eğitimin Rolü: Beklenti Teorisinin Bağlamsal Geçerliği

    Kamil Yıldırım
    1-18
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391745
  • İlkokul Matematik Dersinde Beceri Temelli Sorular: Sınıf Öğretmenlerinin Görüş ve Uygulamaları

    Hatice Güneş-Topal- Mehmet Özenç
    19-45
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391766
  • Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına Yönelik Çokkültürlü Empati Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması

    Nurullah Düzen- Barzan Batuk
    46-63
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391771
  • Fransa’daki İki Dilli Çocukların Miras Dilli Öğretiminde Yeni Bir Dönem

    Hülya Sönmez L. Le Gac
    64-75
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391786
  • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Şiddetsiz İletişim Kullanmaya İlişkin Görüşleri: Fenomenolojik Bir Çalışma

    Devlet Uyanık- Fatma Çağlayan Dinçer
    76-97
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391788
  • Eleştirel Pedagoji Literatürü Üzerine Bibliyometrik Bir Araştırma: Eğilimler, Temalar ve Gelecek Yönelimler

    Ayhan Ural- Atilla Özdemir
    98-116
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391793
  • Okul Öncesi Öğretmenleri İçin Öğretim Stratejileri ve Yöntemleri Öz Yeterlilik Ölçeği’nin Geliştirilmesi

    Ramazan Sak- Leyla Dayan
    117-136
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391817
  • Okul Öncesi Dönem Çocukları Gözünden Okul Bahçesi: Bir Model Çalışması

    Betül Güvenal- Esra Betül kölemen- Arzu Yorulmaz- Soner Uyanık- Fatma Aslan
    137-150
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391807
  • Hikâye Edici Metin Yazma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Bir Müdahale: Kahramana Engel Oluşturma

    İlhan Polat- Dilara Saka
    151-161
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391799
  • Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dijital Medya Ekranını Problemli Kullanımları ve Sosyal Becerilerinin İncelenmesi

    Büşra Bakırcı- Duygu Çetingöz
    162-177
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391835
  • Akademik Özgüven Matematik Başarısını Ne Kadar Etkiliyor?

    Fatih Ünver- Remzi Kılıç
    178-191
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391840
  • Çocuk Suçluluğunun Önlenmesine Yönelik Okul-Dışı Faaliyetler Hakkında Çocuk Polisinin Görüşleri

    Hakan Öngören
    192-207
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391845
  • Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin 4. Sınıf Ölçme Öğrenme Alanındaki Başarıya ve Öğrencilerin Matematik Kaygılarına Etkisi

    Sara Akbar Akay- Mehmet Koray Serin
    208-228
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391825
  • Matematik Ders Kitaplarının Matematik Okuryazarlığı Bağlamında İncelenmesi: 5. Sınıf Doğal Sayılar Ünitesi

    Esra Erdoğan- Çiğdem Arslan
    229-248
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391720
  • Deprem Sonrası Göç Etmiş Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal ve Duygusal Durumlarının İncelenmesi

    Aybüke Koçbay- Ayperi Dikici Sıgırtmaç
    249-266
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2025391742
Tüm Sayıları Göster