Examination of Classroom Management Skills of Primary School Teachers with Students Under Temporary Protection in The Class

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2025393760

Keywords:

Temporary Protection, Classroom Management Skills, Primary School

Abstract

In this study, the aim is to examine the classroom management skills of primary school teachers who have students under temporary protection in their classrooms, in relation to various variables, and to explore their perspectives on classroom management. The research was conducted using an explanatory sequential design, one of the mixed method approaches. In the quantitative phase, the screening model was employed, while criterion sampling was utilized in the qualitative phase. In the quantitative part of the study, 400 primary school teachers working in the central districts of Şanlıurfa through stratified sampling, and in the qualitative part, the study group consists of 18 participant teachers selected from these schools. Classroom Management Skills scale was used in the quantitative part and Interview Form was used in the qualitative part. In the quantitative part of the study, it was shown that classroom management skills were at a very high level; the branch, the districts where they worked, the number of UTP students in their classes did not make a significant difference on classroom management skills, but age and whether they had UTP students in previous years made a significant difference in classroom management skills. In the qualitative part, teachers stated that they did not stick to a single method and technique in different dimensions of classroom management skills and that they faced obstacles in the implementation of skills and put different solutions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Uğur Tösten, Ministry of National Education

e-mail: ugur.tosten@outlook.com

Mehmet Fatih Karacabey, Harran University

References

Ağaoğlu, E. (2004). The opinions of teacher candidates about their own skills of classroom management. 29th Annual Conference of Association for Teacher Education in Europe, İtalya, pp. 23–27.

Ağdalyan, A. (2021). Kilis ilinde öğrenim gören ilköğretim çağındaki Suriyeli öğrencilerin eğitimde yaşadıkları güçlükler ve bunlara yönelik çözüm önerileri (Okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak yapılan bir inceleme) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Kilis 7 Aralık Üniversitesi.

Aküzüm, C., & Gültekin, S. Ö. (2017). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(12), 88-107.

Anras, B. (2019). Mesleğe yeni başlamış sınıf öğretmenleri ile tecrübeli sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunların karşılaştırılması (Mardin ili örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.

Atmaca, P. (2022). Öğretmenlerin sınıf yönetim becerileri, bilişsel esneklikleri ve motivasyonları arasındaki ilişki [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.

Aydın, A. (2008). Sınıf yönetimi. Pegem Akademi. DOI: https://doi.org/10.14527/9786055885083

Bağcı, P. Z. (2010). İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve başa çıkma davranışları arasındaki ilişki (İstanbul ili Kartal ilçesi örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi.

Baloğlu, N. (1998). Sınıf (ilkokul) öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterlikleri hakkında eğitim yönetici ve deneticilerinin görüşleri [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.

Baloğlu, N. (2001). Etkili sınıf yönetimi. Baran Ofset.

Bayraktar, H. V., & Kendirci, M. (2020). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(46), 207-232. DOI: https://doi.org/10.29228/SOBIDER.43244

Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.

Büyüköztürk, Ş., Bökeoğlu, Ö. Ç., & Köklü, N. (2008). Sosyal bilimler için istatistik. Pegem Akademi.

Colley, H., Hodkinson, P., & Malcolm, J. (2003). Understanding informality and formality in learning (Research Report). Learning and Skills Research Centre. https://www.LSRC.ac.uk

Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2021). Araştırma tasarımı (E. Karadağ, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.

Çırak Kurt, S. (2019). Nitel veri analiz teknikleri. S. Şen ve İ. Yıldırım (Ed), Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (ss.439-462). Nobel Akademik Yayıncılık.

Çubukçu, Z., & Girmen, P. (2008). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin görüşleri. Bilig, (44), 123-142.

Dillioğlu, B. (2015). Suriyeli mültecilerin entegrasyonu: Türkiye’nin eğitim ve istihdam politikaları. Akademik Orta Doğu, 10(1), 1-22.

Ergen, Y., & Elma, C. (2020). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademik iyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1222-1239. DOI: https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-656449

Ghasemi, A., & Zahediasl, S. (2012). Normality tests for statisticl analiysis: A guide for non- statisticions. International Journal of Endocrinology and Metololism, 10(2), 486-489. DOI: https://doi.org/10.5812/ijem.3505

Göç İdaresi Başkanlığı (2023). https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638

Görür, D. Z. (2021). Geçici koruma altındaki Suriyeli öğrencilerin derslerini yürüten öğretmenlerin, öğretim programlarının uygulaması sürecindeki deneyimleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.

Gültekin, S. Ö. (2015). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Zirve Üniversitesi.

Güneş, A. M., & Buluç, B. (2018). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ve teknoloji kullanımları arasındaki ilişki. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 739-771. DOI: https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506518

Güneş, F. (2007). Yapılandırmacı yaklaşımda sınıf yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım.

Hamidi, N. B. (2015). Sınıf öğretmenlerinin ana dili farklı olan öğrencilere Türkçe öğretimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Zirve Üniversitesi.

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü (15 Nisan 2022). İzleme ve değerlendirme raporu 2021. http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_04/15173151_HBOGM_Yzleme_ve_DeYerlendirme_Raporu-2021.pdf

Korkmaz, N. (2007). İlköğretim okullarında etkili sınıf yönetiminde öğretmen davranışlarının incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Beykent Üniversitesi.

Kubilay, S., & Akbaşlı, S. (2021). Geçici koruma altındaki öğrencilerin öğretme ve öğrenme ortamı bağlamında okula uyumu. Milli Eğitim Dergisi, 50(1), 405-445. DOI: https://doi.org/10.37669/milliegitim.960503

Maltaş, N. B. (2021). Sınıfından Suriyeli öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Mersin ili örneği) [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Mersin Üniversitesi.

Mülteciler Derneği (12 Nisan, 2023). Türkiye’deki Suriyeli sayısı. https://multeciler.org.tr/turkiyedeki-suriyeli-sayisi

Öncel, S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde yaşadıkları sorunlar ve çözüm yöntemlerinde öğretmenlik deneyiminin rolü [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Yeditepe Üniversitesi.

Özer, Y. Y., Komşuoğlu, A., & Ateşok, Z. Ö. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Sorunlar ve çözüm. Asos Journal, 4(37), 76-110.

Sağlamçubukçu, F. (2019). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.

Saklan, E., & Karakütük, K. (2022). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 51-76. DOI: https://doi.org/10.17860/mersinefd.975386

Terzi, Ç. (2001). Öğretmenlerin sınıf yönetim anlayışlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi.

Tösten, R. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine ilişkin algılarının incelenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gaziantep Üniversitesi.

Tunç, B. (2023). Eğitim sendikaları yöneticilerinin geçici koruma statüsündeki Suriyeli öğrencilerin eğitim öğretimleri konusundaki görüşleri: Gaziantep örneği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.

UNHCR. (2023). Syria Regional Refugee Response (Total Persons of Concern). https://data2.unhcr.org/en/situations/syria

Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık.

Yıldırım, F., Uyanıker, Ş., & Uyanıker, İ. G. (2022). Sınıfında geçici koruma altında öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin öğretimin niteliğini arttırmak için yaptığı çalışmaların incelenmesi. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 203-218.

Yılmaz, E. (2008). Sınıf yönetimi ve yaklaşımları. R. Arı ve M. E. Deniz (Ed.), Sınıf yönetimi içinde (ss.1-18). Maya Akademi.

Yılmaz, E. (2021). Türkiye’de bulunan Suriyeli ailelerin okul çağındaki çocuklarının eğitim durumları ve gelecek beklentileri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.

Yılmaz, Z., & Aydın, Ö. (2015). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 148-164.

Yüksel, A. (2013). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin değerlendirilmesi (Afyonkarahisar örneği) Gazi Üniversitesi.

Yürür, Y. Ö., Komsuoğlu, A., & Ateşok, Z. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Asos Journal, 4(37), 76–110. DOI: https://doi.org/10.16992/ASOS.11696

Published

2025-09-27

How to Cite

Tösten, U., & Karacabey, M. F. (2025). Examination of Classroom Management Skills of Primary School Teachers with Students Under Temporary Protection in The Class. Journal of Education for Life, 39(3), 529–549. https://doi.org/10.33308/26674874.2025393760

Issue

Section

Research Articles