Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Babaların Akılcı Olmayan İnançları ve Çocuk Haklarına Yönelik Görüşleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2022363418Anahtar Kelimeler:
Akılcı Olmayan İnançlar- Baba- Çocuk Hakları- Okul Öncesi EğitimÖzet
Bu araştırma babaların akılcı olmayan inançları ve çocuklarının haklarına yönelik görüşleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, 193 baba ile yürütülmüştür. Araştırmada “Ebeveyn Çocuk Haklarına Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Anne- Babaların Akılcı Olmayan İnançları Ölçeği” gönüllü babalar tarafından çevrimiçi ortamda doldurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre babaların akılcı olmayan inançlarının gelir durumuna göre “beklentiler” alt boyutunda dar gelirli babaların lehine farklılaştığı, babaların akılcı olmayan inançlarının ilköğretim mezunu babalar lehine farklılaştığı belirlenmiştir. Babaların sahip olduğu akılcı olmayan inançlar” Mükemmeliyetçilik” alt boyutu ile çocuk haklarına yönelik tutumlarından “Koruma ve Bakım”, “Devlet Desteği ve Güvencesi” ve “Kendi Kendine Karar Verme” alt boyutlarının ilişkili bulunduğu görülmüştür. Ayrıca babaların akılcı olmayan inançları ile çocuk haklarına yönelik tutumlarından Kendi Kendine Karar Verme alt boyutu arasında da düşük düzeyde pozitif yönde ilişkili olduğu saptanmıştır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.