COVID-19 Sürecinde Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Ailelerine Sunulan Destekler: Bir Durum Çalışması
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2021351247Anahtar Kelimeler:
Çoklu Yetersizliği Olan Çocuk- Destek Sistemleri- COVID-19Özet
Çoklu yetersizliği olan çocukların ailelerine sosyal, eğitim ve sağlık alanlarında destek sunulması ailelerin yaşam kaliteleri üzerinde etkili olan faktörlerden biridir. COVID-19 salgını süresince birçok insanın sosyal izolasyonda olması ve birçok kurum ve kuruluşun farklı çalışma sistemine geçmesi ile birlikte ailelere sunulan destek hizmetlerinin belirlenmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 sürecinde çoklu yetersizliği olan çocuğa sahip ailelere sunulan sosyal, eğitim ve sağlık desteklerinin belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve görüşmeler çevrim içi yapılıp kaydedilmiş ardından betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Çocukları çoklu yetersizliği olan 14 aile araştırmaya katılmıştır. Çalışma grubunun seçiminde ölçüt örnekleme ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemleri beraber kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, COVID-19 sürecinin çoklu yetersizliği olan çocukları ve ailelerini olumsuz etkilediği ve bu süreçte ailelere sosyal, eğitim ve sağlık alanlarında gerekli olan desteklerin sunulmadığı ortaya çıkmıştır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2021 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.