Erken Çocukluk Değerlendirmesinde Kritik Bir Nokta: Öğretmenlerin Biçimlendirici Değerlendirmelerindeki Geçerlik ve Güvenirlik Konuları

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023371507

Anahtar Kelimeler:

Erken Çocukluk Eğitimi- Biçimlendirici Değerlendirme- Geçerlik- Güvenirlik- Erken Çocukluk Öğretmenleri

Özet

Bu çalışmada, Türk okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamalarında güvenirlik ve geçerlilik sağlamaya yönelik kendi bildirdikleri inanç ve uygulamaları incelenmiştir. Bu çalışmaya toplam 17 kadın okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Gerçekleştirilen fenomenoloji çalışmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmacılar, katılımcı öğretmenlerin geçerlik ve güvenirlik konusundaki yanıtlarına dayalı olarak sürekli karşılaştırmalı veri analizi yöntemiyle bazı temalar ve kategoriler geliştirmiştir. Araştırmanın bulgusu, katılan öğretmenlerin değerlendirmeleri için geçerli ve güvenilir bilgi edinmenin kritik olduğuna inandıklarını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin kendi deneyimleri, kalabalık sınıflar ve diğer kâğıt işleri nedeniyle çoklu değerlendirme prosedürlerini bir arada kullanmakta zorlandıklarını göstermiştir. Bulgular, değerlendirmenin kanıta dayalı bir süreç olduğunu kavramada, uygulamaya yönelik öğretmen eğitiminin ne derece önemi olduğunun bir kez daha altını çizmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2023-01-30

Nasıl Atıf Yapılır

Buldu, E., & Öneren Şendil, Çağla. (2023). Erken Çocukluk Değerlendirmesinde Kritik Bir Nokta: Öğretmenlerin Biçimlendirici Değerlendirmelerindeki Geçerlik ve Güvenirlik Konuları. Yaşadıkça Eğitim, 37(1), 253–268. https://doi.org/10.33308/26674874.2023371507

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri