'Z' Kuşağının Değer Hiyerarşilerinin Belirlenmesi
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2023371479Anahtar Kelimeler:
Z Kuşağı- Değerler Eğitimi- Rokeach Değerler Envanteri- Değer Hiyerarşisi- Kök DeğerlerÖzet
Bu çalışmanın amacı, Z kuşağı öğrencilerinin değer hiyerarşilerini belirlemektir. Araştırma Ankara’da 2021 yılının Kasım ve Aralık aylarında yürütülmüştür. Öğrencilerin değer sıralamalarını ortaya çıkarmak için Rokeach Değerler Envanteri kullanılmış ve araştırma kapsamında bir devlet lisesinde öğrenim gören 985 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan kesitsel tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Elde edilen veriler Mann Whitney-U testi ve Kruskal-Wallis H testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre "Z" kuşağının terminal değerleri arasında en çok özgürlük, aile güvenliği, ahiret güvenliği, mutluluk ve rahat yaşama önem verdiği görülmüştür. Öğrencilerin araçsal değerler arasında sırasıyla bağımsız, dürüst, mantıklı, cesur ve entelektüel olmayı en çok tercih ettikleri görülmüştür.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.