'Z' Kuşağının Değer Hiyerarşilerinin Belirlenmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023371479

Anahtar Kelimeler:

Z Kuşağı- Değerler Eğitimi- Rokeach Değerler Envanteri- Değer Hiyerarşisi- Kök Değerler

Özet

Bu çalışmanın amacı, Z kuşağı öğrencilerinin değer hiyerarşilerini belirlemektir. Araştırma Ankara’da 2021 yılının Kasım ve Aralık aylarında yürütülmüştür. Öğrencilerin değer sıralamalarını ortaya çıkarmak için Rokeach Değerler Envanteri kullanılmış ve araştırma kapsamında bir devlet lisesinde öğrenim gören 985 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan kesitsel tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Elde edilen veriler Mann Whitney-U testi ve Kruskal-Wallis H testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre "Z" kuşağının terminal değerleri arasında en çok özgürlük, aile güvenliği, ahiret güvenliği, mutluluk ve rahat yaşama önem verdiği görülmüştür. Öğrencilerin araçsal değerler arasında sırasıyla bağımsız, dürüst, mantıklı, cesur ve entelektüel olmayı en çok tercih ettikleri görülmüştür.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2023-01-30

Nasıl Atıf Yapılır

Ceylan-Dadakoğlu, S., Özdemir, A., & Dadakoğlu, B. (2023). ’Z’ Kuşağının Değer Hiyerarşilerinin Belirlenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 37(1), 14–33. https://doi.org/10.33308/26674874.2023371479

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri