Ortaokul Öğretmenlerinin Pandemi Sonrasında Öğrencilerde Meydana Gelen Öğrenme ve Davranış Kayıpları ile İlgili Görüşleri

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023373445

Anahtar Kelimeler:

Davranış Kayıpları- Öğrenme Kayıpları- Öğretmen Görüşleri

Özet

Bu araştırmanın amacı pandemi sonrasında okulların açılmasıyla beraber öğrencilerin okullardan uzak kaldığı süreç de yaşadıkları öğrenme ve davranış kayıplarını ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine başvurarak tespit etmek ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Nitel araştırma yöntemiyle yapılan bu çalışma durum çalışması deseni ile yapılmıştır. Araştırma milli eğitim bakanlığına bağlı ortaokullar da görev yapan 28 öğretmen ile sürdürülmüştür. Bu araştırma da elde edilen veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Katılımcı öğretmenlere ilgili literatür taranarak ve uzman görüşü alınarak 3 adet soru sorulmuştur. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi teknikleri kullanılarak belli temalar altında, bu veriler gruplanarak çözümlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca elde edilen bulgulara göre 3 tane tema ön plana çıkmıştır. Bu temalar öğrencilerde bireyselliğin ön plana çıkması, davranış kayıplarının daha önemli olması ve veli ile iletişim kurulması gerektiği temaları ortaya çıkmıştır.  Ve bu temalar diyagramlar kullanılarak gösterilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan hareketle meydana gelen öğrenme ve davranış kayıplarının çözümü için öğrenci-veli iletişiminin bu süreçte daha sık yapılmasını ve öğrencilerde sosyalleşmeyi geliştirici etkinliklerin tasarlanmasını ve öğrencileri bu etkinliklere yönlendirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2023-09-27

Nasıl Atıf Yapılır

Dündar, R., & Kızık, M. M. (2023). Ortaokul Öğretmenlerinin Pandemi Sonrasında Öğrencilerde Meydana Gelen Öğrenme ve Davranış Kayıpları ile İlgili Görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 670–682. https://doi.org/10.33308/26674874.2023373445

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri