Türk Akademik Dergilerde Yayınlanan Okul Öncesi Eğitimi İle İlgili Makalelerin İçerik Analizi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023371391

Anahtar Kelimeler:

Makale- İçerik Analizi- Okul Öncesi Eğitimi- Türk Akademik Dergiler

Özet

Bu çalışmanın amacı erken çocukluk eğitimi alanında Türk akademik dergilerde yayınlanmış olan makaleleri incelemektir. Çalışma kapsamında makalelerin tanımlayıcı özellikleri, araştırma konuları ve yöntemsel özellikleri incelenmiş ve sınıflandırılmıştır. 62 dergide 2008–2018 yılları arasında yayınlanmış 822 makale, içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bu araştırma sonucunda ulaşılan bulgular, incelenen makalelerin yarısına yakınının (n = 407) nicel çalışma olarak tasarlandığını göstermiştir. Bu sonuç ile paralel olarak, makaleler arasında en çok kullanılan ilk üç araştırma yönteminin ise tarama çalışmaları (n = 123), deneysel çalışmalar (n = 102) ve korelasyon çalışmaları (n = 96) olduğu görülmüştür. Bu bulguların yanı sıra, makalelerin %43.5’inin örneklem seçim yöntemlerini belirtmedikleri gözlemlenmiştir. Ek olarak, araştırmanın bulguları makaleler arasında en çok çalışılan konuların eğitim kategorisi altında toplananlar olduğunu göstermiştir (n = 424). Eğitim kategorisi içinde yer alan alt kategoriler içinde en çok yayın yapılan konunun ise %10.1’lik bir oran ile özel eğitim ve kaynaştırma olduğu gözlemlenmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2023-01-30

Nasıl Atıf Yapılır

Güvelioğlu, E., & Tantekin Erden, F. (2023). Türk Akademik Dergilerde Yayınlanan Okul Öncesi Eğitimi İle İlgili Makalelerin İçerik Analizi. Yaşadıkça Eğitim, 37(1), 165–182. https://doi.org/10.33308/26674874.2023371391

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri