Mobil Öğrenmeyi Benimseme Düzeyinin Yeniliğin Yayılması Teorisi Bağlamında İncelenmesi
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2022361377Anahtar Kelimeler:
Mobil öğrenmeyi benimseme- Yeniliğin yayılması- Karar aşaması- Karar türleriÖzet
Bu araştırmanın amacı, yeniliğin yayılması teorisi çerçevesinde uzaktan eğitim öğrencilerinin mobil öğrenmeyi benimseme düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Nicel araştırma yöntemlerinden tekil tarama modelinde tasarlanan araştırmanın katılımcılarını Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 386 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Mobil Öğrenme (M-Öğrenme) Benimseme Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde verilerin özelliklerine göre parametrik ve parametrik olmayan analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin m-öğrenmeyi benimseme açısından kendilerini yüksek düzeyde yeterli gördükleri, erkek öğrencilerin m-öğrenmeyi benimseme düzeylerinin kadın öğrencilere göre daha yüksek çıktığı, öğrencilerin karar türü olarak çoğunlukla mobil öğrenmeyi “kendi” istekleri ile benimsedikleri görülmüştür. Uzaktan eğitim öğrencilerinin karar aşamasına göre genel olarak “benimseme”, “uygulama” ve “doğrulama” aşamasında oldukları tespit edilmiştir. M-öğrenme yenilikçilik özelliklerine göre ise öğrencilerin en çok “erken çoğunluk” özelliklerine sahip oldukları görülmüştür. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda öğrencilerin mobil öğrenmeyi benimseme düzeylerinin mobil teknolojilerin kullanımıyla ilgili olabileceği ve dolayısıyla yükseköğretimde mobil teknolojilerin kullanımına ilişkin yaşantılara daha çok yer verilmesi önerilmiştir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.