COVID-19’un Zorlukları: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşleri ve Karantina Sırasındaki Deneyimleri
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2022361367Anahtar Kelimeler:
COVID-19 salgını- Okul öncesi öğretmeni- Karantina güçlükleri- Erken çocukluk eğitimi- HazırlıksızlıkÖzet
Çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemi dönemi karantinasındaki deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırma, özel ve resmi anaokullarından 3 ile 19 yıl arasında değişen mesleki deneyime sahip 11 öğretmen ile yürütülmüştür. Araştırmada yer alan katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemi kapsamında ölçüt örnekleme tekniğine göre belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak açık uçlu görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yaklaşımı tercih edilerek verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin COVID-19 pandemisi sürecinde karşılaştıkları pedagojik zorlukları açıklayan dikkat çekici temalara ulaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin karantina döneminde karşılaştığı zorlukları; “uzaktan eğitim sürecindeki zorluklar”, “yeni normalde eğitim politikasına ilişkin görüşler” ve “uzaktan eğitimin iyileştirilmesine yönelik beklentiler” temalarıyla ortaya koymaktadır. Genel temalardan uzaktan eğitim sürecindeki zorluklar; çocuk, öğretmen ve aile alt temalarından, yeni normalde eğitim politikasına ilişkin görüşler; teknolojik alt yapı eksikliği, hazırlıksız yakalanma ve olumsuz tutumlar alt temalarından ve uzaktan eğitimin iyileştirilmesine yönelik beklentiler genel teması da öğretmen eğitimi, etkili aile katılımı ve teknoloji temelli programlar alt temalarından oluşmaktadır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.