Erken Çocukluk Değerlendirmesinde Kritik Bir Nokta: Öğretmenlerin Biçimlendirici Değerlendirmelerindeki Geçerlik ve Güvenirlik Konuları
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2023371507Anahtar Kelimeler:
Erken Çocukluk Eğitimi- Biçimlendirici Değerlendirme- Geçerlik- Güvenirlik- Erken Çocukluk ÖğretmenleriÖzet
Bu çalışmada, Türk okul öncesi öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirme uygulamalarında güvenirlik ve geçerlilik sağlamaya yönelik kendi bildirdikleri inanç ve uygulamaları incelenmiştir. Bu çalışmaya toplam 17 kadın okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Gerçekleştirilen fenomenoloji çalışmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmacılar, katılımcı öğretmenlerin geçerlik ve güvenirlik konusundaki yanıtlarına dayalı olarak sürekli karşılaştırmalı veri analizi yöntemiyle bazı temalar ve kategoriler geliştirmiştir. Araştırmanın bulgusu, katılan öğretmenlerin değerlendirmeleri için geçerli ve güvenilir bilgi edinmenin kritik olduğuna inandıklarını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin kendi deneyimleri, kalabalık sınıflar ve diğer kâğıt işleri nedeniyle çoklu değerlendirme prosedürlerini bir arada kullanmakta zorlandıklarını göstermiştir. Bulgular, değerlendirmenin kanıta dayalı bir süreç olduğunu kavramada, uygulamaya yönelik öğretmen eğitiminin ne derece önemi olduğunun bir kez daha altını çizmektedir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.