İlköğretim Okullarında Dönüşümcü Liderlik ve İş Doyumunun Yenilikçilik ile İlişkisi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021352330

Anahtar Kelimeler:

Dönüşümcü liderlik- İş doyumu- Yenilikçilik- İlkokul

Özet

Zaman içerisinde değişen durumlar bireyleri değişime zorladığı gibi örgütleri de değişime zorlamaktadır. Örgütlerde değişimin gerektiği zamanda ve gerektiği gibi yapılabilmesi için dönüşümcü liderlere ihtiyaç duyulmaktadır. Dönüşümcü liderler bir yandan örgütün ihtiyaç duyduğu değişimi sağlarken diğer yandan çalışanlar üzerinde çeşitli etkiler bırakmaktadır. Bu araştırmada dönüşümcü liderliğin öğretmenlerin iş doyumuna ve yenilikçi davranışına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılında, Malatya ilinde ve resmi ilkokullarda toplanmıştır. Verilerin analizi için korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilkokullarda dönüşümcü liderlik, iş doyumu ve yenilikçi davranış düzeyi “genellikle yüksek”tir. Müdürün dönüşümcü liderliği ile öğretmenlerin iş doyumu ve yenilikçi davranışları arasında pozitif yönde anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki vardır. Ayrıca dönüşümcü liderlik öğretmenlerin iş doyumunu ve yenilikçi davranmasını yordamaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2021-09-09

Nasıl Atıf Yapılır

Çobanoğlu, N. (2021). İlköğretim Okullarında Dönüşümcü Liderlik ve İş Doyumunun Yenilikçilik ile İlişkisi. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 696–714. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352330

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri