İlköğretim Okullarında Dönüşümcü Liderlik ve İş Doyumunun Yenilikçilik ile İlişkisi
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2021352330Anahtar Kelimeler:
Dönüşümcü liderlik- İş doyumu- Yenilikçilik- İlkokulÖzet
Zaman içerisinde değişen durumlar bireyleri değişime zorladığı gibi örgütleri de değişime zorlamaktadır. Örgütlerde değişimin gerektiği zamanda ve gerektiği gibi yapılabilmesi için dönüşümcü liderlere ihtiyaç duyulmaktadır. Dönüşümcü liderler bir yandan örgütün ihtiyaç duyduğu değişimi sağlarken diğer yandan çalışanlar üzerinde çeşitli etkiler bırakmaktadır. Bu araştırmada dönüşümcü liderliğin öğretmenlerin iş doyumuna ve yenilikçi davranışına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2020-2021 eğitim öğretim yılında, Malatya ilinde ve resmi ilkokullarda toplanmıştır. Verilerin analizi için korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modellemesi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilkokullarda dönüşümcü liderlik, iş doyumu ve yenilikçi davranış düzeyi “genellikle yüksek”tir. Müdürün dönüşümcü liderliği ile öğretmenlerin iş doyumu ve yenilikçi davranışları arasında pozitif yönde anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki vardır. Ayrıca dönüşümcü liderlik öğretmenlerin iş doyumunu ve yenilikçi davranmasını yordamaktadır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2021 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.