Sarmaşık Ligi Üniversitelerinin Öğretme ve Öğrenme Merkezlerinin Kaliteli Yükseköğretime Katkıları Açısından İncelenmesi
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2024383781Anahtar Kelimeler:
Öğretme ve Öğrenme Merkezleri- Sarmaşık Ligi Üniversiteleri- Eğitim Programları ve ÖğretimÖzet
Öğretme ve öğrenme merkezleri, yüksek kaliteli eğitime erişimin sağlanmasında hayati bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Sarmaşık Ligi üniversitelerinin öğretme ve öğrenme merkezlerini incelemektir. Araştırma nitel bir araştırma olup doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Doküman incelemesinden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın evrenini yükseköğretim kurumları, örneklemini ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılarak seçilen Sarmaşık Ligi Üniversiteleri öğretme ve öğrenme merkezlerinin web sayfaları oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına göre, Sarmaşık Ligi Üniversiteleri öğretme ve öğrenme merkezleri, akademik ve idari personeli güçlendirme, öğrencileri destekleme, eğitim programları geliştirme ve üniversite-toplum iş birliği olmak üzere beş kategori ve 26 temada aktif faaliyetler yoluyla kaliteli yükseköğretimi teşvik etmektedir. Bu faaliyetler, Türkiye ve diğer gelişmekte olan ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarına uygulandığında başarılı sonuçlar için kritik öneme sahiptir. Araştırmanın bulguları dikkate alındığında sarmaşık okullarını eğitim sahasında güçlü birer aktör yapan bu fonksiyonların gerek Türkiye gerekse dünya genelinde uygulanmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Nitekim öğretme ve öğrenme merkezleri eğitimi, müfredatın da ötesine taşıyarak tüm paydaşların, programın ve öğrenen bir organizasyon olarak eğitim kurumunun da geliştirildiği ulusal bir sosyal müdahale aracı olarak bireye ve topluma hizmet sunmaktadır.
İndirmeler
Referanslar
Aydın, İ. 2021. Kamu ve özel sektörde hizmetiçi eğitim. PEGEM.
Banks, J. (1992). Multicultural education: Freedom shake. Educational Leadership, 49(4), 32-37.
Banks, J. (1997). Educating citizens in a multicultural society. Teachers College Press.
Banks, J. (1999). Introduction to multicultural education (2nd ed.). Allyn & Bacon.
Baykara-Özaydınlık, K. (2019). Kapsayıcı eğitime giriş. In P. O. Taneri (Ed.), Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim (pp. 45-68). PEGEM Publishing. DOI: https://doi.org/10.14527/9786052418345.01
Bendik F., Onsrud S. V., Rinholm H., & Lewis J. (2023) Who takes part in participation? Challenges to empower student voice in music teacher education. Music Education Research, 25(3), 253-268. DOI: https://doi.org/10.1080/14613808.2023.2210159
Brown University. (2024). The Harriet W. Sheridan Center for Teaching and Learning. https://www.brown.edu/sheridan/sheridan-center
Bulut, M. A., Göçen, A., & Konuk, H. (2023). Yükseköğretim kurumlarında öğrenme ve öğretme merkezleri (Politika Notu: 2023/49). İlim Kültür Eğitim Vakfı.
Callahan, J., & Martin, D. (2007). The spectrum of school-university partnerships: A typology of organizational learning systems. Teaching and Teacher Education, 23(2), 136-145. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.04.038
Carlson, P. (2001). A grassroots approach to educational partnerships. Technological Horizons in Education [T H E] Journal, 29(3), 83-88.
Chen, J., Du, X., Jiang, D., Guerra, A. O. P. D. C., & Nørgaard, B. (2024). A review study with a systematic approach: Pedagogical development for educators in higher engineering education. European Journal of Engineering Education, 49(2), 299-329. DOI: https://doi.org/10.1080/03043797.2023.2290032
Columbia University. (2024). Center for Teaching and Learning. https://ctl.columbia.edu/
Cornell University. (2024). Center for Teaching Innovation. https://teaching.cornell.edu/ (Accessed on 8.2.2024).
Creswell, J. W. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (5th ed.). Sage Publications.
Cullen, R., Harris, M., & Hill, R. R. (2012). The learner-centered curriculum: Design and implementation. Jossey-Bass.
Dartmouth College. (2024). Dartmouth Center for the Advancement of Learning. https://dcal.dartmouth.edu/
Demirel, Ö. 2023. Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Pegem.
Dupper, R. P. (2022). Okul sosyal hizmeti (Çev. Y. Özkan & E. Gökçearslan). Pegem.
Edens, R., & Gilsinan, J. (2005). Rethinking school partnerships. Education and Urban Society, 37(2), 123-138. DOI: https://doi.org/10.1177/0013124504270654
Education Reform Initiative (ERG). (2016). Situation analysis of inclusive education in secondary education in Turkey. İmak Ofset.
Elçi, A., & İşeri, E. (2022). Learning and teaching centers for instructor professional development in Turkey: Management and organizational structure. Journal of Higher Education, 12(2), 280-295. DOI: https://doi.org/10.2399/yod.21.734565
Ercan, F. Z. (2021). Eğitim ve sosyal politika. In Başer, D. (Eds.) Sosyal politika ve sosyal hizmet (pp.119-151). Nobel.
Frantz, A. C., Beebe, S. A., Horvath, V. S., Canales, J., & Swee, D. E. (2004). The roles of teaching and learning centers. To Improve the Academy, 23, 72-90. DOI: https://doi.org/10.1002/j.2334-4822.2004.tb00427.x
Gagné, R. M., Briggs, L. J., & Wager, W. W. (1992). Principles of instructional design (4th ed.). Harcourt Brace Jovanovich.
Gardner, D. (2011). Characteristic collaborative processes in school-university partnerships. Planning and Changing, 42(1), 63-86.
Gill, K., Sharma, R., & Gupta, R. (2017). Empowering visually impaired students through E-learning at higher education: problems and solutions. IOSR Journal of Humanities and Social Science (IOSR-JHSS), 22(8), 27-35. DOI: https://doi.org/10.9790/0837-2206132730
Gökçe, O. (2006). Content analysis: Theoretical and practical information. Siyasal Kitabevi.
Gollnick, D. M., & Chin, P. C. (1998). Multicultural education in a pluralistic society (5th ed.).
Harvard University. (2024a). Harvard Initiative for Learning and Teaching. https://hilt.harvard.edu/
Harvard University. (2024b). Teaching and Learning. https://bokcenter.harvard.edu/
Harvard University. (2024c). Global Health Education and Learning Incubator at Harvard University. https://gheli.harvard.edu/
Harvard University. (2024d). Slate: Browse the HKS Case Collection. https://www.hks.harvard.edu/more/about-us/leadership-administration/academic-deans-office/slate
Ifenthaler, D., & Şahin, M. (2023). Empowering higher education students to monitor their learning progress: Opportunities of computerized classification testing. Interactive Technologies and Smart Education, 20(3), 350-366. DOI: https://doi.org/10.1108/ITSE-11-2022-0150
Jarolmann, J. (2017). Okul sosyal hizmeti: Bir uygulama kılavuzu (Çev. Y. Özkan). Nika.Ma, Y., & Bennett, D. (2021). The relationship between higher education students' perceived employability, academic engagement, and stress among students in China. Education + Training, 63(5), 744–762. DOI: https://doi.org/10.1108/ET-07-2020-0219
Karip, E. (Ed.). (2017). Introduction to education. Pegem.
Kavgaoğlu, D. (2024). Eğitim alanındaki sorunlar. In Sosyal sorunlar ve sosyal hizmet (pp. 2023-227). Nobel.
Kavgaoğlu, D., & Fer, S. (2020). Investigation of the effectiveness of implicit programs, official program and extracurricular factors in acquiring values. Istanbul Gelisim University Journal of Social Sciences, 7(2), 404–420. DOI: https://doi.org/10.17336/igusbd.450338
Kirkpatrick, D. L., & Kirkpatrick, J. D. (2006). Evaluating training programs: The four levels (3rd ed.). Berrett-Koehler.
Küçükahmet, L. (1987). Study habits and attitudes of students: A research on university students. Ankara University Faculty of Educational Sciences Publications.
Leege, D., & Sweikar, M. (2019). From associational value to complementary synergy: Eighteen years of NGO-university partnership. Praxis: An Interdisciplinary Journal of Faith and Justice, 2(1), 36-58. DOI: https://doi.org/10.5840/praxis20202109
Lessa, B. de S., Aguiar, I. C., Ferreira, R. C., & da Silva Filho, J. C. L. (2017). The benefits of cooperation between universities, NGOs, and communities: The case of IPREDE in Ceará. Revista De Ciências Da Administração, 19(49), 74-85. DOI: https://doi.org/10.5007/2175-8077.2017v19n49p74
Lopez, M. C. (2008). School management in a multicultural context. International Journal of Leadership in Education, 11(1), 63-82. DOI: https://doi.org/10.1080/13603120701308439
Martínez, V., Pegalajar Palomino, E., M. d. C., & Burgos-Garcia, A. (2023). Active methodologies and curricular sustainability in teacher training. International Journal of Sustainability in Higher Education, 24(6), 1364-1380. DOI: https://doi.org/10.1108/IJSHE-05-2022-0168
Martínez-Pérez, S., Cabero-Almenara, J., Barroso-Osuna, J., & Palacios-Rodríguez, A. (2022, June). T-MOOC for initial teacher training in digital competences: Technology and educational innovation. In Frontiers in Education (Vol. 7, pp. 846-998). Frontiers Media SA. DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2022.846998
Merriam, S. B., & Bierema, L. L. (2014). Adult learning: Linking theory and practice. Jossey-Bass.
Merrill.Gormaz-Lobos, D., Galarce-Miranda, C., Hortsch, H., & Vargas-Almonacid, C. (2021). Teacher training's needs in university context: A case study of a Chilean university of applied sciences. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 16(09), 119-132. DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v16i09.21389
Miles, M. B. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks.
Miller, D., Xu, X., & Mehrotra, V. (2015). When is human capital a valuable resource? The performance effects of Ivy League selection among celebrated CEOs. Strategic Management Journal, 36(6), 930-944. DOI: https://doi.org/10.1002/smj.2251
Nelson, A. (2006). Characteristics of a school-university partnership: A grounded theory approach [Unpublished doctorate thesis]. Illinois State University.
OpenAI. (2021). ChatGPT (Version 3.5) [Software]. OpenAI. https://openai.com/
Ornstein, A. C., Francis, P., & Hunkins, F. (2012). Curriculum: Foundations, principles, and issues (6th ed.). Pearson.
Özçelik, D. A. (1998). Education programs and instruction: General teaching method. ÖSYM Publications.
Pearlman, B. (2010). Designing new learning environments to support 21st-century skills. In J. Bellanca & R. Brandt (Eds.), 21st century skills: Rethinking how students learn (pp. 117-148). Solution Tree Press.
Peters, M., Guitert-Catasús, M., & Romero, M. (2022). Student learning ecologies in online higher education: A model to support connected learning across contexts. Higher Education Research & Development, 41(7), 2307-2323. DOI: https://doi.org/10.1080/07294360.2021.2014408
Princeton University. (2024). The McGraw Center for Teaching and Learning. https://mcgraw.princeton.edu/
Schumann, D. W., Peters, J., & Olsen, T. (2013). Co-creating value in teaching and learning centers. New Directions for Teaching and Learning, 2013(133), 21-32. DOI: https://doi.org/10.1002/tl.20043
Schwartz, B. M., & Haynie, A. (2013). Faculty development centers and the role of SoTL. New Directions for Teaching and Learning, 2013(136), 101-111. DOI: https://doi.org/10.1002/tl.20079
Segedin, L. (2011). The role of teacher empowerment and teacher accountability in school-university partnerships and action research. Brock Education Journal, 20(2), 43-64. DOI: https://doi.org/10.26522/brocked.v20i2.169
Shephard, K., Brown, K., Connelly, S., et al. (2017). Empowering students in higher education to teach and learn. New Zealand Journal of Educational Studies, 52(1), 41-55. DOI: https://doi.org/10.1007/s40841-016-0072-x
Sorcinelli, M. D. (2002). Ten principles of good practice in creating and sustaining teaching and learning centers. In K. J. Gillespie (Ed.), A guide to faculty development: Practical advice, examples, and resources (pp. 9-23). Anker Publishing.
Tondeur, J., Howard, S., Van Zanten, M., et al. (2023). The HeDiCom framework: Higher education teachers' digital competencies for the future. Education Tech Research Development, 71(1), 33-53. DOI: https://doi.org/10.1007/s11423-023-10193-5
UNESCO. (2005). Guidelines for inclusion: Ensuring access to education for all. UNESCO.
University of Pennsylvania. (2024). Center for Excellence in Teaching, Learning and Innovation. https://ctl.upenn.edu/
UNTR. (2023). United Nations Turkey: Sustainable Development Goals. https://turkiye.un.org/tr/sdgs
Wrean, C., & Larsen, R. P. (1941). Studying effectively. Stanford University Press.
Yale University, Poorvu Center for Teaching and Learning. (2024). https://poorvucenter.yale.edu/
Yıldırım, A., & Simsek, H. (2006). Qualitative research methods in social sciences (6th ed.). Seçkin.
Yilmaz, E. (2020). What does the Ivy League do in the "New Normal?". https://emreyz.com/ivy-league-rapor/
Zhang, L. (2012). Does quality pay? Benefits of attending a high-cost, prestigious college. Wiley. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203943328
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.