Öğretmen Adaylarının Gözünden Gelişim Yetersizliği Olan Gençlerin Romantik İlişki Süreçleri ve Eğitim Gereksinimleri

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023373683

Anahtar Kelimeler:

Otizm Spektrum Bozukluğu- Zihin Yetersizliği- Gelişim Yetersizliği- Romantik İlişkiler- Cinsel Eğitim

Özet

Araştırma gelişim yetersizliği olan gençlerin romantik ilişki yürütebilmelerine ve bu konuda eğitim almalarına yönelik özel eğitim öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Özellikle gelişim yetersizliği olan öğrencilerin staj uygulamalarında gözlenen flört davranışları ve cinsel gelişimlerine ilişkin özel eğitim öğretmen adaylarının görüşleri ile cinsel eğitim sürecine ilişkin var olan durum ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. İlk aşamada 204 özel eğitim öğretmeni adayı araştırmacıların geliştirdiği anketi doldurmaları istenmiş, ikinci aşamada ise yedi katılımcı ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Anket verileri betimsel analiz tekniği ile ve görüşmelerden elde edilen nitel veriler ise içerik analiziyle analiz edilmiştir. Bulgular, ilk aşamaya katılan katılımcıların çoğunun cinsel eğitime yönelik bir eğitim almadıklarını göstermiştir. Katılımcılar gelişim yetersizliği olan gençlerin romantik ilişki kurma becerilerinin desteklenmesi ve cinsel eğitimi ailelerin sunması gerektiğini, romantik ilişkilere yönelik cinsel eğitim sayesinde gençlerin mahremiyeti öğrenebileceklerini belirtmişlerdir. Ayrıca bu gençlere bilimsel dayanağı olan uygulamalarla cinsel eğitim verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bulgular doğrultusunda öğretmen yeterliklerinin artırılması için Eğitim Fakültelerinin tüm lisans programlarına cinsel eğitim dersinin zorunlu hale getirilmesi önerilebilir ve gelecek araştırmalarda da gelişim yetersizliği olan gençlere cinsel eğitim, romantik ilişkiler ve flört etme gibi becerilerin öğretilmesinde ailelerin, öğretmen adaylarının ya da öğretmenlerin deneyimlerini belirlemeye yönelik araştırmalar gerçekleştirilebilir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2023-09-28

Nasıl Atıf Yapılır

Acar, Çimen, & Yıldız, G. (2023). Öğretmen Adaylarının Gözünden Gelişim Yetersizliği Olan Gençlerin Romantik İlişki Süreçleri ve Eğitim Gereksinimleri. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 875–901. https://doi.org/10.33308/26674874.2023373683

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri