Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi ve Etkili Öğretim İçin Güncel Bir Model: Öğrenme İmecesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023373619

Anahtar Kelimeler:

İş Birlikli Mesleki Gelişim- Öğrenme İmecesi- Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi- Varyasyon Kuramı

Özet

Çağımızın sorun ve gereksinimlerine cevap verecek nitelikli öğretmen ihtiyacı, iş birliğini ve araştırmacı bakış açısını öne çıkaran model arayışları, son yıllarda ders imecesine yönelik çalışmaları yaygınlaştırmıştır. Ancak ders imecesinin kuramsal temellerinin zayıflığı ve farklı kültürlerde yaşanan uygulama problemleri çeşitli uyarlamalar doğurmuştur. Bu uyarlamalardan biri de İsveç ve Hong-Kong iş birliğinde geliştirilmiş varyasyon kuramı temelli öğrenme imecesidir. Türkiye’de geleneksel hizmet içi eğitim anlayışından uzaklaşılarak; sürekli, iş içinde ve iş birlikli mesleki gelişim anlayışına geçilebilmesi için, son yıllarda dünyada hızla yaygınlaşan öğrenme imecesi modelinin tanınması ve anlaşılması yararlı olabilir. Nitekim öğrenme imecesinin birçok ülkede çeşitli derslerde uygulandığı, bunun sonucunda öğrenci başarısının arttığı, öğretmenlerin üretici ve tasarımcı hale geldiği, yansıtıcı ve yaratıcı düşünme becerilerinin güçlendiği görülmüştür. Türkiye’de öğrenme imecesine yönelik çalışmaların çok sınırlı olması nedeniyle atılacak adımlar dikkatlice planlanmalı ve ithal pedagojilere yönelik uyarılar dikkate alınmalıdır. Bu çalışmada öğrenme imecesi tanıtılarak, Türkiye’de öğrenme imecesi girişimlerinin nasıl başlatılabileceği ve neler yapılabileceğine yönelik makro, mezo ve mikro düzeyde öneriler sunulmuştur.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2023-09-28

Nasıl Atıf Yapılır

Bümen, N. T., & Yedigöz Kara, Z. (2023). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi ve Etkili Öğretim İçin Güncel Bir Model: Öğrenme İmecesi. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 946–971. https://doi.org/10.33308/26674874.2023373619

Sayı

Bölüm

Derleme Makaleler