Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı STEM Uygulamalarının Akademik Başarıya Etkisi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023373610

Anahtar Kelimeler:

STEM Eğitimi- Otantik Öğrenme- Argümantasyon Tabanlı Öğrenme- Akademik Başarı

Özet

Araştırmada argümantasyon ve otantik öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Uygulama öncesinde iki fen bilimleri öğretmeni ile dokuz gün boyunca her gün 120 dakikalık bir öğretmen eğitimi gerçekleştirilmiştir. Çalışma 17 hafta boyunca iki farklı devlet okulunda 120 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Amaçlı örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada, karma yöntem araştırmalarından yakınsayan paralel desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Her iki okulda da bir kontrol ve iki deney grubu (argümantasyon ve otantik) belirlenmiştir. Nitel boyutta ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçları ışığın yayılması, insan ve çevre ile elektrik devre elemanları akademik başarı testleri; nitel veri toplama araçları ise video ve ses kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmen ve araştırmacı gözlem formları ve öğrenci günlükleridir. Araştırma sonucunda, üç akademik başarı testinin ön test-son test puanları arasında özellikle otantik grup lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Nitel bulgularda da öğrencilerin ünitelere yönelik yaklaşımdan kaynaklı etkilerinin görüldüğü ifadeler tespit edilmiştir. Çalışmanın son bölümünde bulgulara ilişkin çeşitli önerilere yer verilmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2023-09-14

Nasıl Atıf Yapılır

Kurtuluş, M. A., & Yılmaz, S. (2023). Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı STEM Uygulamalarının Akademik Başarıya Etkisi. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 649–669. https://doi.org/10.33308/26674874.2023373610

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri