Öğretmen Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimde Öğretimin Yönetimi: Bir Durum Çalışması

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023373584

Anahtar Kelimeler:

Öğretim- Uzaktan Eğitim- Uzaktan Öğretimin Yönetimi

Özet

COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimde öğretimin yönetimine ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırma, nitel araştırma deseninde ve durum çalışması modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme tekniğiyle belirlenen 36 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Öğretmenler, COVID-19 pandemi sürecinde öğrencilerin derslere erişiminde, derslere katılımında ve sınıf yönetiminde sorunlarla karşılaştıklarını vurgulamışlardır. Katılımcılar, karşılaştıkları güçlüklerle baş etmek için etkileşimli öğrenme yöntem ve tekniklerinden yararlandıklarını ve öğrencilerin ilgi ve dikkatlerini öğrenilen konuya odaklamayı sağlayan ders materyalleri kullandıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca velilerle iletişimi ve iş birliğini geliştirme, öğrencilerin motivasyonunu artırma konusunda çaba harcamışlardır. Sonuç olarak, uzaktan eğitimde karşılaşılan güçlükler, öğretmenlerin öğretim etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme sürecini olumsuz etkilemiştir. Özellikle teknik sorunların ve altyapı sorunlarının giderilmesi, araç-gereç ihtiyacının karşılanması, öğretmen, veli ve öğrencilerin desteklenmesi ve bilgilendirilmesi uzaktan eğitimde öğretimin yönetimine olumlu katkılar sağlayabilir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yazar Biyografisi

Şenol Sezer, Ordu Üniversitesi

He works at Ordu University, Faculty of Education, Department of Educational Administration.

İndir

Yayınlanmış

2023-09-28

Nasıl Atıf Yapılır

Can, E., & Sezer, Şenol. (2023). Öğretmen Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimde Öğretimin Yönetimi: Bir Durum Çalışması. Yaşadıkça Eğitim, 37(3), 902–924. https://doi.org/10.33308/26674874.2023373584

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri