Yaz Tatilinin Matematikte Öğrenme Kaybına Etkisi: Bulguların Meta-Analizi
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2023372572Anahtar Kelimeler:
Yaz Tatili- Yaz Öğrenme Kaybı- Matematikte Öğrenme Kaybı- Meta-Analitik AraştırmaÖzet
Bu çalışmanın amacı, yaz tatilinin öğrencilerin matematikteki öğrenme kayıpları üzerindeki etkisi hakkında sonuçlar çıkarmak için bir meta-analiz yapmak ve ayrıca son yirmi beş yıldaki araştırma literatürünün incelenmesine dayanarak etkilerinin potansiyel moderatörlerini belirlemektir. Araştırmada yaz tatilinin matematikte öğrenme kaybına etkisini incelemek için meta-analiz modeli kullanılmıştır. Dahil edilme kriterlerine göre, araştırmada sekiz bağımsız çalışma dikkate alınmıştır. Sonuç ölçüsü üzerindeki olası farklı etkileri araştırmak için dâhil edilen çalışmalardan altı moderatör belirlenmiştir. Araştırma, yaz tatilinin öğrencileri olumsuz etkileyerek matematikte öğrenme kaybına yol açtığını göstermiştir. Ayrıca araştırmada yayın yılı, yayın türü, ortam ve örneklem büyüklüğü açısından alt grup varyasyonu içinde anlamlı bir etki bulunamamıştır, ancak öğretim düzeyi ve ülke değişkenleri açısından için anlamlı bir etki bulunmuştur.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.