Toplumsal Duyarlılık Projeleri Çocuk Haklarının Hayata Geçirilmesi ve Mesleki Gelişim için Bir Araç Olabilir Mi?
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2023373554Anahtar Kelimeler:
Toplumsal Duyarlılık Projesi- Çocuk Hakları- Sınıf Eğitimi- Aile ve Sosyal Hizmetler BakanlığıÖzet
Bu araştırmada, Sınıf Öğretmenliği Lisans Programındaki Toplumsal Duyarlılık Projesi (TDP) dersleri kapsamında Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı bünyesinde bulunan çocukların katılım haklarının hayata geçirilmesini desteklemek amacıyla gerçekleştirilen bir projenin sağlayabileceği çoklu faydanın incelenmesi amaçlanmıştır. Durum araştırması olarak gerçekleştirilen bu çalışmada proje kapsamında gerçekleştirilen uygulamaların Aile ve Sosyal Hizmetler bünyesindeki çocuklar ve sınıf öğretmeni adayları açısından sağlayabileceği faydalar incelenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen 57 sınıf öğretmeni adayıyla Aile Sosyal Hizmetler bünyesinde görev yapan üç proje koordinasyon sorumlusu oluşturmuştur. Projede veriler; Öğretmen Adayı Görüşme Formu, Proje Koordinasyon Sorumlusu Görüşme Formu ve Öğretmen Adayı Öz Değerlendirme yazılarıyla toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, “Öğrenciler için çocuk hakları bağlamında sağlanan katkılar”, “Öğretmen adaylarına mesleki gelişim bağlamında sağlanan katılar” ve “Proje ile ilgili görüş ve önerler” olmak üzere üç temaya ulaşılmıştır. Bu kapsamda, projenin etkili ve faydalı bulunduğu, süreç organizasyonuna bağlı olarak birtakım sorunlar yaşandığı, lisans eğitimi süresince uygulamaların devam etmesi, uygulamaların kapsamının genişletilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.