İngilizce Yabancı Dil Bağlamında Dil Öğretimi Etkinliğini Artırmak İçin Mizah Kullanımı
Anahtar Kelimeler:
Mizah- Mizahın faydaları- Mizah çeşitleri- Eğitim- İngilizce yabancı dilÖzet
Mizahın faydaları bilinmekle birlikte okutmanların yabancı dil eğitiminde mizah kullanım eğilimleri ve mizaha yönelik görüşleri merak konusudur. Bu yüksek lisans tezinde Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu’nda çalışan okutmanların İngilizce öğretiminde mizahın fayda ve zararları hakkındaki düşünceleri, derste mizah kullanıp kullanmadıkları, hangi mizah öğelerini tercih ettikleri ve nedenleri, yeterli ve etkili mizah kullanma konusunda kendilerini yeterli görüp görmedikleri ve kendilerini nasıl geliştirdikleri incelendi. Bunun yanında ders materyallerinde mizah içeriğinin yeterliliği sorgulandı. Bu çalışmada temel nitel analiz yöntemi kullanıldı. Veriler 10 okutman görüşmesi ile toplandı. Elde edilen bulgulara betimsel analiz yöntemi uygulandı. Bu çalışmada öğretmenlerin tamamının İngilizce eğitiminde mizahın rolü hakkında olumlu görüşlere sahip oldukları anlaşıldı. Okutmanlar mizahın psikolojik, sosyal ve kavramsal faydaları olduğunu ifade ettiler. Okutmanların çoğu derslerde mizah kullandıklarını fakat bunu yeterli görmediklerini, daha etkili mizah kullanımı için kendilerini geliştirmek istediklerini söylediler. Ayrıca en çok mizahi anlatım ve görsel mizah türünü tercih ettikleri saptandı. Ders materyallerinde mizah içeriklerinin yeterli olmadığı konusunda çoğunun hemfikir oldukları anlaşıldı.
İndirmeler
Ek Dosyalar
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2015 Yaşadıkça Eğitim

Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.