İntihal Kontrolü

Yaşadıkça Eğitim dergisi çalışmaların benzerlik çalışması için bir yazılım kullanmamaktadır. Yaşadıkça Eğitim dergisine gönderilen çalışmaların benzerik oranına ilişkin sorumluluk yazardadır. Gereksinim duyulması halinde editörler yazardan  talep edebilir, yazar bunu sunmakla yükümlüdür.

Yazılım tarafından üretilen benzerlik raporu doğrultusunda, editörler kurulu makalenin hakem değerlendirmesine alınmasına veya doğrudan ret edilmesine karar vermektedir.

Aşırma/intihal ve kendinden-aşırma: Yazarlar başkalarına ait bilgi ve düşünceleri kendi düşünceleri olarak yazamazlar. Aynı şekilde, kendilerinin daha önceden yayımlanmış çalışmalarını ya da bu çalışmalardan bir kısmını, atıfta bulunmadan ya da alıntı olarak göstermeden yayımlayamazlar.