Cilt 35 Sayı 1 (2021): Yaşadıkça Eğitim

					Cilt 35 Sayı 1 (2021): Yaşadıkça Eğitim Gör

Prof.Dr. Doğan Cüceloğlu anısına ithafen...

Yayınlanmış: 2021-03-10

Tüm sayı

Araştırma Makaleleri

  • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocukları Değerlendirmedeki Yeterlilik Düzeyleri ve Kullandıkları Araçlar

    Nesrin Işıkoğlu Erdoğan- Selcen Aydoğan- Serap Efe Kendüzler- Ezgi Dülger- Ayşe Aydın- Hızır Dinler
    1-19
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351230
  • Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının ve Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

    Funda Eda Tonga- Feyza Tantekin Erden
    20-37
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351228
  • Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuklardaki Problem Davranışı Belirleme ve Davranışa Müdahale Stratejileri

    Melda Kılıç- Sinan Kalkan- Canan Avcı
    38-52
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351239
  • Çocuklarla İlgili Haberlerin Çocuk Hakları Bağlamında Değerlendirilmesi: KKTC Ulusal Gazeteleri Örneği

    Mualla Nur Dolar- Nihan Koran
    53-77
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351241
  • Liderlik Tiplerinin Öğretmenlerdeki Örgütsel Sessizlik Üzerindeki Yordayıcılığının İncelenmesi

    Gülsün Karabay- Elif Özge Erbay
    78-87
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351244
  • İngilizce Dersinde UbD Temelli Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımalarının İncelenmesi

    Zaika Tuğçe Bodur- Nihal Yurtseven
    88-103
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351245
  • Türkiye’de İlk ve Orta Öğretimde Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Eğitim Politikalarının İncelenmesi

    Nihan Temiz- Bülent Yılmaz
    104-131
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351232
  • Açık Havada Eğitim: Okul Öncesi Eğitim Programı Materyalleri Bağlamında Bir Değerlendirme

    Neşe Aşkar
    132-153
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351236
  • COVID-19 Sürecinde Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Ailelerine Sunulan Destekler: Bir Durum Çalışması

    Adile Emel Sardohan Yıldırım- Burak Bozak
    154-172
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351247
  • Okul PDR Hizmetleri Yönetmeliklerinin Beş Yıllık Kalkınma Planları ve MEB Şûra Kararlarına Uyumunun İncelenmesi

    Şermin Külahoğlu- Rüyam Küçüksüleymanoğlu
    173-191
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351242
  • Yaşam Kalitesinin Yordayıcıları Olarak Psikolojik İyi Oluş ve Yaşam Doyumu

    Ramazan Demir- Ahmet Tanhan- İlhan Çiçek- İbrahim Yerlikaya- Sevilay Çırak Kurt- Büşra Ünverdi
    192-206
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351256
  • 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı İlkokul Öğretim Programları Üzerine Bir Değerlendirme

    Hakan Dedeoğlu- İlhan Polat
    207-220
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351263
  • Ergenlerde Gelecek Beklentileri ve Okula Uyum İlişkisi

    Ayşenur Makas- Betül Düşünceli
    221-234
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351264
  • 21. Yüzyıl Becerileri Açısından MEB Okul Öncesi Eğitim Programına Eleştirel Bir Bakış

    Mustafa Çetin- Güler Çetin
    235-255
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351258

Derleme Makaleler

  • Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve ve Türk Eğitim Sistemi İçin Çıkarımlar

    Abdurrahman İlğan
    256-280
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351225
  • Erken Çocukluk Eğitim Müfredatı ve İlgili Dokümanlar Kapsamında Aile ve Ebeveynliğe Eleştirel Bir Bakış

    Sevim Karaoğlu
    281-293
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351234
  • Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İsim Yazma Becerileri: “İşte Benim Harflerim!”

    Gökçe Karaman Benli
    294-310
    DOI: https://doi.org/10.33308/26674874.2021351260