İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı

Yazarlar

  • Muhammet Ü. Öztabak Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi

Anahtar Kelimeler:

Okul algısı- Metafor- İlkokul- Öğrenci

Özet

Bu araştırma, İstanbul Bahçelievler ilçesindeki bir devlet ilkokulunda öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin okula yönelik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 70’i 1. sınıf, 70’i 4. sınıf olmak üzere toplam 140 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerle odak grup görüşmeleri yapılarak toplanan veriler, betimsel analiz yaklaşımı ile yorumlanmıştır. Araştırmada “Öğrencilere göre okulun anlamı nedir?” ana teması incelendiğinde, alt temalarda ortak olarak görülen, eğitim öğretim sürecindeki unsurlar ile öğretmen ve dersle ilgili kavramlardır. Ayrıca araştırmanın diğer ana temasını oluşturan “Okula ilişkin öğrencilerin duygusal algıları nelerdir?” sorusuna ait ortaya çıkan alt temalarda öğretmen, ders, fiziki unsurlar ve arkadaş ön plana çıkmaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Ek Dosyalar

Yayınlanmış

2017-04-08

Nasıl Atıf Yapılır

Öztabak, M. Ü. (2017). İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. Yaşadıkça Eğitim, 31(1), 103–124. Geliş tarihi gönderen https://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/61

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri