Yaz Tatilinin Matematikte Öğrenme Kaybına Etkisi: Bulguların Meta-Analizi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023372572

Anahtar Kelimeler:

Yaz Tatili- Yaz Öğrenme Kaybı- Matematikte Öğrenme Kaybı- Meta-Analitik Araştırma

Özet

Bu çalışmanın amacı, yaz tatilinin öğrencilerin matematikteki öğrenme kayıpları üzerindeki etkisi hakkında sonuçlar çıkarmak için bir meta-analiz yapmak ve ayrıca son yirmi beş yıldaki araştırma literatürünün incelenmesine dayanarak etkilerinin potansiyel moderatörlerini belirlemektir. Araştırmada yaz tatilinin matematikte öğrenme kaybına etkisini incelemek için meta-analiz modeli kullanılmıştır. Dahil edilme kriterlerine göre, araştırmada sekiz bağımsız çalışma dikkate alınmıştır. Sonuç ölçüsü üzerindeki olası farklı etkileri araştırmak için dâhil edilen çalışmalardan altı moderatör belirlenmiştir. Araştırma, yaz tatilinin öğrencileri olumsuz etkileyerek matematikte öğrenme kaybına yol açtığını göstermiştir. Ayrıca araştırmada yayın yılı, yayın türü, ortam ve örneklem büyüklüğü açısından alt grup varyasyonu içinde anlamlı bir etki bulunamamıştır, ancak öğretim düzeyi ve ülke değişkenleri açısından için anlamlı bir etki bulunmuştur.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2023-05-26

Nasıl Atıf Yapılır

Baş, G. (2023). Yaz Tatilinin Matematikte Öğrenme Kaybına Etkisi: Bulguların Meta-Analizi. Yaşadıkça Eğitim, 37(2), 565–580. https://doi.org/10.33308/26674874.2023372572

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri