Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Dijital Değerlendirme Araçları: Zorluklar ve Fırsatlar
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2023372556Anahtar Kelimeler:
Odak Grup- Dijital Değerlendirme- Özel Eğitim Öğretmeni- Teknoloji EntegrasyonuÖzet
Bu çalışma, özel eğitim öğretmenlerinin dijital ölçme araçlarına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmacı, odak grup görüşmeleri yoluyla 38 özel eğitim öğretmeninden çalışma verilerini toplamıştır. Görüşler zorluklar ve fırsatlar olmak üzere iki ana tema altında kodlanmıştır. Zorluklar ana teması altında bilgi ve beceri, müfredat, zaman, entegrasyon, iş birliği, yönetim ve maliyet alt temaları yer almaktadır. Fırsatlar ana teması altında sanal sınıf, dijital çanta, yeni iş birlikleri, kağıtsız sınıf, yaklaşım çeşitliliği, bireyselleştirilmiş sınavlar, aktif öğrenme ve geri bildirim alt temaları yer almaktadır. Temalar öğretim teknolojileri kapsamında ele alınmış, özel eğitim güncel literatür ve önerilere yer verilmiştir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.