Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Dijital Değerlendirme Araçları: Zorluklar ve Fırsatlar

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023372556

Anahtar Kelimeler:

Odak Grup- Dijital Değerlendirme- Özel Eğitim Öğretmeni- Teknoloji Entegrasyonu

Özet

Bu çalışma, özel eğitim öğretmenlerinin dijital ölçme araçlarına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmacı, odak grup görüşmeleri yoluyla 38 özel eğitim öğretmeninden çalışma verilerini toplamıştır. Görüşler zorluklar ve fırsatlar olmak üzere iki ana tema altında kodlanmıştır. Zorluklar ana teması altında bilgi ve beceri, müfredat, zaman, entegrasyon, iş birliği, yönetim ve maliyet alt temaları yer almaktadır. Fırsatlar ana teması altında sanal sınıf, dijital çanta, yeni iş birlikleri, kağıtsız sınıf, yaklaşım çeşitliliği, bireyselleştirilmiş sınavlar, aktif öğrenme ve geri bildirim alt temaları yer almaktadır. Temalar öğretim teknolojileri kapsamında ele alınmış, özel eğitim güncel literatür ve önerilere yer verilmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2023-05-26

Nasıl Atıf Yapılır

Özer Şanal, S. (2023). Özel Eğitim Öğretmenleri İçin Dijital Değerlendirme Araçları: Zorluklar ve Fırsatlar. Yaşadıkça Eğitim, 37(2), 477–488. https://doi.org/10.33308/26674874.2023372556

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri