Ergenlerde Gelecek Beklentileri ve Okula Uyum İlişkisi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021351264

Anahtar Kelimeler:

Okula Uyum- Gelecek Beklentileri- Ergenlik

Özet

Araştırmanın temel amacı ergenlerin gelecek beklentileri ile okula uyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca ergenlerin gelecek beklentileri ve okula uyumlarının cinsiyet, okul türü ve lise tercih sebebi değişkenlerine göre incelenmesi de hedeflenmiştir. Bu doğrultuda Doğu Anadolu bölgesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı üç ortaöğretim kurumunda öğrenim görmekte olan 651 öğrenci araştırmaya gönüllü katılım sağlamıştır.  Araştırmada veriler Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeği, Okula Uyum Ölçeği ve kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Araştırmada 'karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeli’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde Spearman Sıra Farkları korelasyon analizi, Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ergen gelecek beklentilerinin tüm alt boyutları (iş ve eğitim, evlilik ve aile, din ve toplum, sağlık ve yaşam) ile okula uyum arasında düşük düzeyde pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ergenlerin gelecek beklentilerinin ve okula uyumlarının cinsiyete ve lise tercih sebebine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, ayrıca ergenlerin gelecek beklentilerinin okul türüne göre de farklılaştığı görülmüştür.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2021-03-10

Nasıl Atıf Yapılır

Makas, A., & Düşünceli, B. (2021). Ergenlerde Gelecek Beklentileri ve Okula Uyum İlişkisi. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 221–234. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351264

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri