Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracının (MEBDA) Geliştirilmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2020341160

Anahtar Kelimeler:

Mentorluk- Uygulama Öğretmeni- Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracı (MEBDA)

Özet

Araştırmada uygulama öğretmenlerinin mentorluk becerilerini belirlemek amacıyla Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracı (MEBDA) geliştirilmiş ve ölçme aracının psikometrik özellikleri incelenmiştir.  Çalışmanın ilk aşamasında, 66 maddeden oluşan araç birinci çalışma grubundaki 202 öğretmen adayına uygulanmış ve yapılan Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) sonuçları doğrultusunda madde-toplam test korelasyonu (ayırt ediciliği) .45 değerinin altında olan 25 madde araçtan çıkarılmıştır. AFA sonucuna göre 41 maddeden oluşan araç ikinci çalışma grubundaki 232 öğretmen adayına uygulanmış ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. AFA sonucunda aracın üç boyutlu bir yapıda olduğu belirlenmiştir.  Öğrenme öğretme süreci, iletişim süreci ve mesleki gelişim süreci olmak üzere üç boyuttan oluşan aracın birinci alt boyutundaki maddelerinin aracın %23’ünü açıkladığı ve diğer iki alt boyutun her birinin ölçme aracındaki maddelerin %18’ini açıkladığı bulunmuştur. DFA sonucunda araç maddelerinin t değerleri 0.01 düzeyinde anlamlı olduğu için analiz dışı bırakılan bir madde olmamıştır. Ayrıca MEBDA’nın CFI ve NNFI değerleri .97 olduğundan modelin iyi uyum gösterdiği söylenebilir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2020-03-15

Nasıl Atıf Yapılır

Aslan, B., Dinçer, Çağlayan, & Akçamete, A. G. (2020). Mentorluk Becerileri Değerlendirme Aracının (MEBDA) Geliştirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 168–185. https://doi.org/10.33308/26674874.2020341160

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri