Hemşirelik eğitiminde psikomotor beceri öğretiminde sanal gerçekliğin kullanımı ve bilişsel gelişim
DOI:
https://doi.org/10.33308/2687248X.202461326Anahtar Kelimeler:
Hemşirelik eğitimi- motor beceriler- sanal gerçeklikÖzet
Sanal gerçekliğin psikomotor beceri öğretimindeki etkinliği, sadece psikomotor becerileri değil, aynı zamanda öğrencinin bilişsel gelişimini de güçlendirebilir. Bloom'un bilişsel taksonomisine göre, öğrencilerin yüksek seviyeli düşünme becerilerini geliştirmeleri için sanal gerçeklik, analiz ve sentez süreçlerine odaklanabilir. Öğrenciler, sanal gerçeklik uygulamaları aracılığıyla teorik bilgilerini klinik uygulamaya dönüştürürken, problem çözme yetenekleri ve klinik düşünme becerileri gibi bilişsel süreçler üzerinde de deneyim kazanabilirler. Ancak, bu avantajların yanında, sanal gerçekliğin eğitim sürecine getirdiği zorlukları ve potansiyel dezavantajları da değerlendirmek kritiktir. Bilişsel yükün artması, teknoloji korkusu ve eğitim programına entegrasyon sorunları gibi konular, bilişsel gelişim üzerinde olumsuz etkilere neden olabilir. Aynı zamanda, hemşirelik öğrencileri için hem pratik hem de bilişsel açıdan güçlendirildikleri, ancak teknoloji tabanlı eğitim araçlarına yönelik belirli zorlukların ele alınması gerektiği bir eğitim ortamı oluşturulabilir. Bu noktada, sanal gerçekliğin hemşirelik eğitimindeki rolünü daha iyi anlamak için daha fazla metodolojik araştırma ve kanıt temelli çalışmalara ihtiyaç olduğunu vurgulamak önemlidir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi

Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.