Aktivite destekli el hijyeni ve maske kullanım eğitiminin ortaokul öğrencilerinin davranışlarına etkisi: Ellerini yıka, maskeni tak, COVID-19 olma!
DOI:
https://doi.org/10.33308/2687248X.202353305Anahtar Kelimeler:
Çocuklar- el hijyeni- maskeler- COVID-19- sağlık eğitimiÖzet
Amaç: COVID-19 hala küresel bir tehdit oluşturuyor. Çocuklar maske kullanmaktan hoşlanmadıkları, maske kullanırken yüzlerine daha sık dokundukları ve maskelerini sık sık çıkardıkları/taktıkları için enfeksiyon (COVID-19) geliştirebilirler. Bu yarı deneysel çalışma, ortaokul öğrencilerine verilen bir eğitimin el hijyeni ve maske kullanımına etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Yöntem: Çalışmaya toplam 273 ortaokul öğrencisi dahil edilerek el hijyeni ve maske kullanımı konusunda sunum ve uygulamalı etkinlikleri içeren iki haftalık eğitim verildi. Tanımlayıcı Bilgi Formu, El Hijyeni Davranış Formu ve Maske Takma Davranış Formu kullanıldı. Veri toplama formları eğitimden önce (T1) ve eğitimden bir ay sonra (T2) uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %57.5'i daha önce hijyen, %44.3'ü ise doğru maske kullanımı konusunda eğitim almıştı. Öğrencilerin el hijyeni davranışı (T1=31.46±5.25, T2=32.90±5.43; t=98.861) ve maske takma davranışı (T1=20.10±4.48, T2=21.38±5.71; t=74.113) toplam puan ortalamasında eğitim sonrasında anlamlı artış görülmüştür. Sonuç: Öğrencilerin ilgisini çekecek basit ve kullanımı kolay eğitim materyallerinin kullanıldığı, interaktif uygulamalara katılmalarına olanak sağlayan doğru bir el hijyeni ve maske kullanımı eğitimi, öğrencilere doğru el hijyeni ve maske kullanım davranışlarını kazandırmada etkilidir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.