Etkileşimli giyilebilir sensör teknolojisi eğitiminin fizyoterapi öğrencilerindeki etkisi
DOI:
https://doi.org/10.33308/2687248X.202573354Anahtar Kelimeler:
Giyilebilir elektronik cihazlar- fizyoterapi- öğrenciler- eğitimÖzet
Amaç: Giyilebilir sensör teknolojisi, fizyoterapi ve rehabilitasyonda hasta ilerlemesini izlemek ve müdahaleleri değerlendirmek için önemli bir potansiyel sunmaktadır. Buna rağmen, bu teknolojinin fizyoterapi eğitimine entegrasyonu hala gelişim aşamasındadır. Bu çalışma, etkileşimli sensör eğitiminin fizyoterapi öğrencilerinin giyilebilir sensör teknolojisi konusundaki bilgi düzeyine etkisini değerlendirmektedir. Yöntem: Fenerbahçe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinden toplam 111 fizyoterapi öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. Eğitim, Euleria Health'in Riablo ve XClinic ürünlerini içeren uygulamalı oturumlarla gerçekleştirilmiştir. Bilgi düzeyleri, özel olarak tasarlanmış 20 maddelik Likert tipi bir anket kullanılarak eğitim öncesinde ve sonrasında değerlendirilmiştir. Bulgular: Verilerin değerlendirilmesi için eşleştirilmiş örneklemler t-testi ve Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Sonuçlar, eğitim sonrası bilgi skorlarının anlamlı bir şekilde arttığını göstermiştir (66,00±17,58'den 77,65±22,06'ya; p<0,001). Pearson korelasyon analizi, öğrencilerin akademik başarıları (CGPA) ile eğitim öncesi ve sonrası bilgi düzeyleri arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir (r=0,230, p=0,018; r=0,275,.
Sonuç: Bulgular, doğrudan etkileşimli sensör eğitiminin fizyoterapi öğrencilerinin giyilebilir sensör teknolojisini anlama düzeyini önemli ölçüde artırdığını göstermektedir. Akademik başarı ile bilgi kazanımları arasındaki pozitif ilişki, akademik başarısı yüksek öğrencilerin bu eğitimden daha fazla fayda sağlayabileceğini düşündürmektedir. Bu tür uygulamalı eğitimlerin müfredatlara entegrasyonu, gelecekteki profesyonellerin gelişen teknolojileri klinik uygulamalarda etkili bir şekilde kullanmaları için gerekli becerilerle donatılmasında önemli bir rol oynamaktadır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2025 Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi

Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
