Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi

Yazarlar

  • Figen Çalışkan Trakya Üniversitesi

DOI:

https://doi.org/10.33308/2687248X.202353310

Anahtar Kelimeler:

Yenilikçi- duygusal zeka- hemşirelik öğrencisi

Özet

Amaç: Yenilikçi, eleştirel düşünme ve duygusal zeka becerilerine sahip bir hemşire ve hemşirelik öğrencisi hastalarının gereksinimlerini tanılayabilir ve bunları karşılayabilmek adına yeni ürünleri, yeni uygulamaları geliştirmek için yaratıcılığını kullanabilir, karşılaştıkları karmaşık sorunları farklı açılardan değerlendirebilir. Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâ ve bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı ve ilişki arayıcı araştırma tipindedir. Bir eğitim ve araştırma hastanesinde klinik uygulama yapan 422 hemşirelik öğrencisi araştırmaya dahil edildi. Veriler, 28 Kasım 2022-10 Mart 2023 tarihleri arasında, Kişisel Bilgi Formu, Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zeka Ölçeği ve Bireysel Yenilikçilik Ölçeği kullanılarak elde edildi. Verilerin analizinde, Number Cruncher Statistical System 2007 programı kullanıldı. Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 20.77±1.73 yıl idi. Hemşirelik öğrencilerinin Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zeka Ölçeği toplam puan ortalaması 132.81±14 ve Bireysel Yenilikçilik Ölçeği toplam puan ortalaması 65.01±9.40’tır. Hemşirelik öğrencilerinin “duyguların değerlendirilmesi” alt boyut puan ortalaması ile “fikir önderliği” alt boyut puan ortalaması arasında negatif yönlü istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır. Sonuçlar: Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâlarının ortalama puanın üzerinde, bireysel yenilikçilik özelliklerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca hemşirelik öğrencilerinin duyguları değerlendirmeleri arttıkça fikir önderliklerinin azaldığı görülmüştür. Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâ ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin yüksek olması önemlidir. Bu nedenle okullarda müfredata hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâ ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin arttırılmasına yönelik derslerin eklenmesi önerilebilir.

Yazar Biyografisi

Figen Çalışkan, Trakya Üniversitesi

Trakya Üniversitesi

İndir

Yayınlanmış

2023-12-24

Nasıl Atıf Yapılır

Çalışkan, F. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Sağlık Ve Yaşam Bilimleri Dergisi, 5(3), 139–145. https://doi.org/10.33308/2687248X.202353310