Öğrencilerin e-öğrenmeye ilişkin memnuniyeti: Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu örneği
DOI:
https://doi.org/10.33308/2687248X.202351296Anahtar Kelimeler:
Öğrenme- öğrenci- memnuniyet- e-öğrenmeÖzet
Amaç: Bu araştırma sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin e-öğrenmeye ilişkin memnuniyetlerinin ve bazı demografik değişkenlerle farklılıklarının belirlenmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı tasarımda olan çalışmanın evrenini, Diyarbakır’da bir devlet üniversitesinin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda öğrenim gören 1515 öğrenci, örneklemini, gelişigüzel örnekleme yöntemiyle belirlenen, araştırmaya gönüllü katılmayı kabul eden ayrıca veri toplama araçlarını eksiksiz yanıtlayan 238 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri, Kişisel Veri Formu ve E-öğrenme Sürecine İlişkin Memnuniyet Ölçeği ile toplandı, tanımlayıcı istatistikler yapıldı. Bulgular: Öğrencilerin E-öğrenme Sürecine İlişkin Memnuniyet Ölçeği toplam puan ortalaması 87.63±34.60; en yüksek puan ortalaması “Etkileşim ve Değerlendirme” alt boyutunda, en düşük puan ortalaması ise “Öğretim İçeriği” alt boyutunda olduğu saptandı. E-öğrenim memnuniyeti ile, bölüm, cinsiyet, eğitim tercihi, teknolojiyi kullanma düzeyleri, teknolojik alt yapı varlığı ve danışman desteği değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulundu. Sonuçlar: Öğrencilerin e-öğrenmeye ilişkin memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu saptandı. Öğrencilere teknolojiyi kullanma, danışmanlara e-öğrenme konusunda destek programlarının geliştirilmesi araştırmanın sınırlılıklarından dolayı konu ile ilgili daha farklı ve geniş örneklem gruplarıyla çalışılması önerildi.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.