Fizyoterapistlerin Mezuniyet Sonrası Kurslara Katılım Durumları ve Bakış Açılarının İncelenmesi
DOI:
https://doi.org/10.33308/2687248X.202243275Anahtar Kelimeler:
Fizyoterapist- sağlık çalışanları- eğitim- sürekli eğitimÖzet
Günümüzde pek çok meslek için çok fazla sayıda mezuniyet sonrası kurs açıldığı ve mezuniyet sonrası bireylerin bu kurslara yoğun ilgi gösterdiği görülmektedir. Çalışmamızın amacı fizyoterapistlerin mezuniyet sonrası kurslara bakış açılarını incelemek ve bu kurslara katılımın gerekliliğini tartışmaktı. Araştırma, internet aracılığıyla genel tarama modeli kullanılarak 279 fizyoterapistin görüşlerine dayanarak yapıldı. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen katılımcıların mesleki kurslara bakış açılarını, sosyo-demografik özelliklerini, klinik deneyim sürelerini ve çalıştığı alanı sorgulayan, 5 bölümden oluşan bir anket kullanıldı. Katılımcıların %54,1’i yeni mezun, %30,1’i 1-5 yıl arasında, %7,5’i 5-10 yıl arasında %8,3’ü ise 10 yıl üzeri klinik deneyime sahipti. Katılımcıların % 61.3’ü genel fizyoterapi alanında, %12,5’inin pediatrik rehabilitasyon alanında, %10’nunun (n=28) nörolojik rehabilitasyon alanında ve %6,4’ünün (n=18) spor fizyoterapisi alanında çalıştığı belirlendi. Katılımcıların %80,6’sı lisansüstü eğitimin gerekli olduğunu bildirdi. Çalışmaya katılan fizyoterapistlerin %29,4’ü şu ana kadar herhangi bir kursa katılmadığını belirtti. En az bir kursa katılan fizyoterapistlerin %39,4’ünün kursların sayıca yetersiz olduğunu; %54,8’inin ise içerik olarak yetersiz olduğunu bildirdiği görüldü. Kurslara bakış açıları ile klinik deneyim süresiyle karşılaştırıldığında anlamlı bir fark bulunmadı (p>0,05). Fizyoterapistlerin mezuniyet sonrası kursların gerekli olduğunu düşündüğü ancak kurs içeriklerinin gelişimlerini desteklemek için yeterli olmadığını bildirdikleri görülmüştür. Bu sonuç düzenlenen kurs içeriklerinin gözden geçirilerek daha kapsamlı hale getirilmesi gerektiğini düşündürmektedir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.