Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Uygulamaya Dayalı Derslerde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2025392822

Anahtar Kelimeler:

Acil Uzaktan Eğitim- Uygulamalı Dersler- Biglan Modeli- İçerik Analizi

Özet

Bu çalışma, COVID-19 pandemisi sırasında Türkiye’deki üniversite öğretim elemanlarının uygulamalı derslerde yaşadığı zorlukları ve geliştirdikleri uyum stratejilerini incelemektedir. İçerik analizi modeli uyarınca Biglan sınıflandırmasına göre uygulamalı dersler veren 80 eğitmenden çevrimiçi formlar aracılığıyla toplanan veriler, nitel veri analizine tabi tutulmuş ve temalar belirlenmiştir. Sonuçlar, düşük öğrenci katılımı, kaynak eksikliği ve kurumsal destek yetersizliği gibi önemli sorunları ortaya koymaktadır. Diğer yandan eğitmenlerin, deney videoları hazırlama, dijital araçlar kullanma ve farklı öğretim yöntemleri deneme gibi yaratıcı çözümler geliştirdiği görülmüştür. Söz konusu yaratıcı çözümlerin kimileri doğrudan alıntılanarak belgelenmiştir. Son tahlilde, her ne kadar öğretim elemanlarının olumlu etkilere ulaştıklarını ortaya koyan anlatıları bulunuyor olsa dahi, yürütülen tüm çabaların yüz yüze eğitimin yerini tam anlamıyla dolduramadığı ağırlıklı olarak ifade edilmiştir. Çalışma, uzaktan öğretim süreçlerinde eğitim kalitesinin sürdürülebilir kılınması için daha güçlü destek sistemlerine, öğretim elemanları için teknolojik-pedagojik alanda eğitimlere ve altyapıya ihtiyaç olduğunu vurgulamaktadır. Gelecekteki olası krizlere hazırlıklı olabilmek adına, acil durum planlarının geliştirilmesi ve kurumsal iletişimin güçlendirilmesi önerilmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yazar Biyografisi

Can Mıhcı, Trakya Üniversitesi

e-posta: canmihci@trakya.edu.tr

Referanslar

Adedoyin, O. B., & Soykan, E. (2020). COVID-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 31(2), 863-875. DOI: https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1813180

Akgül, A. (2021). Sanat eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında çalışan akademisyenlerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 415-432. DOI: https://doi.org/10.17860/mersinefd.937401

Akmermer, B., & Ayyıldız, H. (2022). COVID-19 pandemisi sürecinde akademisyenlerin e-eğitim sistemlerine yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi üzerine bir araştırma. Journal of Economics and Administrative Sciences, 23(2), 548-565. DOI: https://doi.org/10.37880/cumuiibf.1036688

Alan, Y. (2021). Metaphors of academics in Turkey for distance education. International Journal of Progressive Education, 17(4), 171-187. DOI: https://doi.org/10.29329/ijpe.2021.366.11

Alar Erkal, E. (2021). Pandemi sürecinde akademisyenlerin tükenmişlik algısının belirlenmesi: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği. International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences, 4(4), 207-220.

Alzamo, A., & Delilbaşı, E. (2022). COVID-19 pandemisinde diş hekimliği eğitimi. ADO Klinik Bilimler Dergisi, 11(1), 85-89. DOI: https://doi.org/10.54617/adoklinikbilimler.993563

Anadolu Ajansı (21.04.2020). OPINION - Turkish higher education in days of pandemic. https://www.aa.com.tr/en/analysis/opinion-turkish-higher-education-in-days-of-pandemic/1813314

Asgari, S., Trajković, J., Rahmani, M., Zhang, W., Lo, R. C., & Sciortino, A. (2021). An observational study of engineering online education during the COVID-19 pandemic. PLOS ONE, 16(4), e0250041. DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0250041

Balcı, A. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi.

Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. DOI: https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299

Biglan, A. (1973). The characteristics of subject matter in different academic areas. Journal of Applied Psychology, 57(3), 195-203. DOI: https://doi.org/10.1037/h0034701

Brickhouse, A. (2023). Sudden transition to online instruction fo r ESL instructors: A phenomenological study. International Journal of Psychology and Educational Studies, 10(1), 196-208. DOI: https://doi.org/10.52380/ijpes.2023.10.1.967

Brinson, J. R. (2015). Learning outcome achievement in non-traditional (virtual and remote) versus traditional (hands-on) laboratories: A review of the empirical research. Computers & Education, 87, 218-237. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.07.003

Burch, G. F., Giambatista, R., Batchelor, J. H., Burch, J. J., Hoover, J. D., & Heller, N. A. (2019). A meta‐analysis of the relationship between experiential learning and learning outcomes. Decision Sciences Journal of Innovative Education, 17(3), 239-273. DOI: https://doi.org/10.1111/dsji.12188

Can, N., & Ançel, M. (2022). COVID-19 pandemi sürecinin akademisyenlere getirdiği avantajlar ve dezavantajlar: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. Erciyes Journal of Education, 6(1), 44-65. DOI: https://doi.org/10.32433/eje.1003574

Çardak, U., & Güler, Ç. (2022). Uzaktan eğitim ve uzaktan öğretmen yetiştirme bağlamında akademisyen uygulama, görüş ve önerileri. Van YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022 Şubat Özel Sayı, 323-353. DOI: https://doi.org/10.33711/yyuefd.1068111

Carrillo, C., & Flores, M. A. (2020). COVID-19 and teacher education: a literature review of online teaching and learning practices. European Journal of Teacher Education, 43(4), 466-487. DOI: https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1821184

Chang, Y., & Lee, E. (2022). Addressing the challenges of online and blended STEM learning with grounded design. Australasian Journal of Educational Technology, 38(5), 163-179. DOI: https://doi.org/10.14742/ajet.7620

Demirdağ, S., & Akbaba Altun, S. (2022). Eğitim fakültesinde görevli akademisyenlerin COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri: Türkiye örneği. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 12(1), 201-212. DOI: https://doi.org/10.24315/tred.896204

Demirekin, Z. B., & Büyükçavuş, M. H. (2022). Effect of distance learning on the quality of life, anxiety and stress levels of dental students during the COVID-19 pandemic. BMC Medical Education, 22(1), 309. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03382-y

Dindar, M., Çelik, İ., & Muukkonen, H. (2022). #Wedontwantdistanceeducation: a thematic analysis of higher education students’ social media posts about online education during COVID-19 pandemic. Technology, Knowledge and Learning, 27(4), 1337-1355. DOI: https://doi.org/10.1007/s10758-022-09621-x

Dovi, K., Chiarelli, J., & Franco, J. (2021). Service-learning for a multiple learning modality environment. Journal of Chemical Education, 98(6), 2005-2011. DOI: https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.0c01475

Ersoy, N. Ş. (2022). Eşzamanlı ya da eşzamansız öğrenme: Covid-19 sürecindeki tercihler ve karşılaşılan güçlükler. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(04), 79-102. DOI: https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1071552

Farris, K. L., Timmerman, C. E., Houser, M. L., & Dye, L. A. (2022). Illuminating the faculty voice: Lessons from the pandemic to prepare for future disruptions. Qualitative Research Reports in Communication, 25(1), 13-20. DOI: https://doi.org/10.1080/17459435.2022.2142655

Fewella, L. N. (2023). Impact of COVID-19 on distance learning practical design courses. International Journal of Technology and Design Education, 33(5), 1703-1726. DOI: https://doi.org/10.1007/s10798-023-09806-0

Gamage, K. A., Wijesuriya, D. I., Ekanayake, S. Y., Rennie, A. E., Lambert, C. G., & Gunawardhana, N. (2020). Online delivery of teaching and laboratory practices: Continuity of university programmes during COVID-19 pandemic. Education Sciences, 10(10), 291. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10100291

Giannoulas, A., Stampoltzis, A., Kounenou, K., & Kalamatianos, A. (2021). How Greek students experienced online education during COVID-19 pandemic in order to adjust to a post-lockdown period. Electronic Journal of e-Learning, 19(4), 222-232. DOI: https://doi.org/10.34190/ejel.19.4.2347

Goh, P. S., & Sandars, J. (2020). A vision of the use of technology in medical education after the COVID-19 pandemic. MedEdPublish, 9, 49. DOI: https://doi.org/10.15694/mep.2020.000049.1

Gould, D. J., Sawarynski, K., & Mohiyeddini, C. (2022). Academic management in uncertain times: Shifting and expanding the focus of cognitive load theory during COVID-19 pandemic education. Frontiers in Psychology, 13, 647904. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.647904

Han, J. N., & Shi, J. Y. (2022). Comparing the effects of SPOC and face-to-face courses and factors influencing the effects. International Journal of Information and Education Technology, 12(6), 565-570. https://doi.org/10.18178/ijiet.2022.12.6.1654 DOI: https://doi.org/10.18178/ijiet.2022.12.6.1654

Hodges, C. B., Moore, S., Lockee, B. B., Trust, T., & Bond, M. A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. EDUCAUSE Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning

Hofstein, A., & Lunetta, V. N. (2004). The laboratory in science education: Foundations for the twenty‐first century. Science Education, 88(1), 28-54. DOI: https://doi.org/10.1002/sce.10106

Hollister, B., Nair, P., Hill-Lindsay, S., & Chukoskie, L. (2022). Engagement in online learning: student attitudes and behavior during COVID-19. Frontiers in Education, 7, 851019. DOI: https://doi.org/10.3389/feduc.2022.851019

Hoss, T., Ancina, A., & Kaspar, K. (2021). Forced remote learning during the COVID-19 pandemic in Germany: a mixed-methods study on students' positive and negative expectations. Frontiers in Psychology, 12, 642616. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.642616

Jackson, J. (2016). Myths of active learning: Edgar Dale and the cone of experience. Journal of the Human Anatomy and Physiology Society, 20(2), 51-53. DOI: https://doi.org/10.21692/haps.2016.007

Jiang, Z., Wu, H., Cheng, H., Wang, W., Xie, A. N., & Fitzgerald, S. R. (2021). Twelve tips for teaching medical students online under COVID-19. Medical Education Online, 26(1), 1854066. DOI: https://doi.org/10.1080/10872981.2020.1854066

Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56. DOI: https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.741737

Kanbul, S., Zaitseva, N., Ikonnikov, A., Kalugina, O., Savina, T., & Evgrafova, O. (2020). Determining expert opinions of the faculty of education on the development of distance learning courses. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(23), 52-62. DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v15i23.18783

Kane, P. (2022). Remotely teaching Engineering during a pandemic. In Online Engineering and Society 4.0: Proceedings of the 18th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation (pp. 203-212). Springer International Publishing. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-82529-4_20

Kang‐Birken, S. L., Law, E. J., Ys, M., Lee, A. J., Haydon, A. L., & Shek, A. (2022). Assessing preceptor and student perceptions of remote advanced pharmacy practice experience learning during the COVID-19 pandemic. Pharmacy, 10(5), 103. DOI: https://doi.org/10.3390/pharmacy10050103

Karahisar, T., & Unluer, A. O. (2022). A research on distance education and alienation in academic staff during the COVID-19 pandemic. Turkish Online Journal of Distance Education, 23(3), 68-85. DOI: https://doi.org/10.17718/tojde.1137201

Khan, M. A. A., Likhon, T. A., & Hasan, M. (2021). How Bangladeshi students reacted to online education during the COVID-19 pandemic to adjust to a post-lockdown period. International Journal of Scientific and Research Publications 11(10), 498-508. DOI: https://doi.org/10.29322/IJSRP.11.10.2021.p11857

Kılınç, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin yürütülmesine yönelik öğretim elemanı görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 174-193.

Kim, Y., & Olesova, L. (2022). Expanding online professional learning in the post-COVID era: the potential of the universal design for learning framework. Journal of Applied Instructional Design, 11(2), 35-50. DOI: https://doi.org/10.51869/112/yklo

Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. SAGE. DOI: https://doi.org/10.4135/9781071878781

Kutlutürk, S., & Yıkılmaz, İ. (2021). COVID-19 pandemisi uzaktan çalışma sürecinde akademisyenlerin iş stresi, tükenmişlik algısı, fiziksel aktivite ve kas iskelet sistemi ağrılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 8(2), 297-313. DOI: https://doi.org/10.21020/husbfd.877088

Landis, J. R., & Koch, G. G. (1977). The measurement of observer agreement for categorical data. Biometrics, 33(1), 159-174. DOI: https://doi.org/10.2307/2529310

Lassoued, Z., Alhendawi, M., & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 10(9), 232. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10090232

Livingston, E., Houston, E., Carradine, J., Fallon, B., Akmeemana, C., Nizam, M., & McNab, A. (2023). Global student perspectives on digital inclusion in education during COVID-19. Global Studies of Childhood, 13(4), 341-357. DOI: https://doi.org/10.1177/20436106221102617

Loch, C., Kuan, I. B. J., Elsalem, L., Schwass, D. R., Brunton, P., & Jum’ah, A. A. (2020). COVID‐19 and dental clinical practice: students and clinical staff perceptions of health risks and educational impact. Journal of Dental Education, 85(1), 44-52. DOI: https://doi.org/10.1002/jdd.12402

Meishar-Tal, H., & Levenberg, A. (2021). In times of trouble: Higher education lecturers' emotional reaction to online instruction during COVID-19 outbreak. Education and Information Technologies, 26(6), 7145-7161. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-021-10569-1

Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2014). Qualitative data analysis: A methods sourcebook (3rd ed.). SAGE Publications.

Morimoto, T., Martinez, M. O., Davis, R., Blikstein, P., & Okamura, A. M. (2020). Teaching with Hapkit: Enabling online haptics courses with hands-on laboratories. IEEE Robotics & Automation Magazine, 28(3), 79-91. DOI: https://doi.org/10.1109/MRA.2020.3024395

Ndibalema, P. (2022). Constraints of transition to online distance learning in Higher Education Institutions during COVID-19 in developing countries: A systematic review. E-learning and Digital Media, 19(6), 595-618. DOI: https://doi.org/10.1177/20427530221107510

Neuendorf, K. A. (2017). The content analysis guidebook. SAGE. DOI: https://doi.org/10.4135/9781071802878

Nowell, L., Dhingra, S., Carless-Kane, S., McGuinness, C., Paolucci, A., Jacobsen, M., Lorenzetti, D.L., Lorenzetti, L. & Paolucci, E. O. (2022). A systematic review of online education initiatives to develop students remote caring skills and practices. Medical Education Online, 27(1), 2088049. DOI: https://doi.org/10.1080/10872981.2022.2088049

Oliveira, G. R. d., Teixeira, J. G., Torres, A. I., & Morais, C. (2021). An exploratory study on the emergency remote education experience of higher education students and teachers during the COVID‐19 pandemic. British Journal of Educational Technology, 52(4), 1357-1376. DOI: https://doi.org/10.1111/bjet.13112

Peek, N., Jacobs, J., Ju, W., Gershenfeld, N., & Igoe, T. (2021). Making at a distance: teaching hands-on courses during the pandemic. In Extended Abstracts of the 2021 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1-5). DOI: https://doi.org/10.1145/3411763.3450395

Pham, A. T. V., & Tran, T. H. (2022). Online Teaching in Hands-on Courses during the Lockdown. In Proceedings of the 8th International Conference on Education and Training Technologies (pp. 16-21). DOI: https://doi.org/10.1145/3535756.3535759

Pye, M., Negus, C., & van den Berg, F. T. (2020). Practically impossible!?! The paradox of delivering authentic, hands-on biology practical classes in a hands-off, remote learning environment. In Proceedings of the Australian Conference on Science and Mathematics Education (pp. 67-67).

Qian, K., Liu, J., & Tao, L. (2009). Teach real-time embedded system online with real hands-on labs. ACM SIGCSE Bulletin, 41(3), 367-367. DOI: https://doi.org/10.1145/1595496.1563009

Qutishat, D., Obeidallah, R., & Qawasmeh, Y. (2022). An overview of attendance and participation in online class during the COVID pandemic: a case study. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 16(4), 103-115. DOI: https://doi.org/10.3991/ijim.v16i04.27103

Schell, J. A. (2023). Designing for academic resilience in hands-on courses in times of crisis: Two models for supporting hands-on online learning drawn from the COVID-19 pandemic. American Behavioral Scientist, 67(13), 1632-1654. DOI: https://doi.org/10.1177/00027642221118292

Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296. DOI: https://doi.org/10.18037/ausbd.902616

Shklarski, L., Paz, Y., Ray, K., & Latzer, Y. (2023). The impact of the COVID-19 pandemic on social work instructors: The case of Israel. Journal of Teaching in Social Work, 43(4), 381-395. DOI: https://doi.org/10.1080/08841233.2023.2241969

Sümer, M., & Yüner, B. (2021). Faculty support in higher education provided by university administration during emergency remote teaching: A case study. Open Praxis, 13(3), 323-334. DOI: https://doi.org/10.5944/openpraxis.13.3.131

Temel, U. B., & Nurlu Temel, E. (2022). Bir diş hekimliği fakültesinde stajyer öğrenciler, uzmanlık öğrencileri ve öğretim üyelerinin COVID-19 pandemisine yönelik enfeksiyon kontrol önlemleri hakkındaki bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi: Analitik Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 119-130. DOI: https://doi.org/10.22312/sdusbed.1007879

Tsakeni, M. (2022). Stem education practical work in remote classrooms: prospects and future directions in the post-pandemic era. Journal of Culture and Values in Education, 5(1), 144-167. DOI: https://doi.org/10.46303/jcve.2022.11

Türkkan, T., Odacı, H., & Bülbül, K. (2022). COVID-19 pandemisi ve akademisyenler: psikolojik yansımalar ve sosyal yaşam üzerindeki etkileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 85-121. DOI: https://doi.org/10.17152/gefad.988495

Urban, A. (2023). How hands-on assessments can boost retention, satisfaction, skill development, and career outcomes in online courses. AI, Computer Science and Robotics Technology, 2023(2), 1-14. DOI: https://doi.org/10.5772/acrt.23

Vera, R. G., Galilea, J. L. L., Vicente, A. G., De-La-Llana-Calvo, Á., & Muñoz, I. B. (2024). A flexible framework for the deployment of STEM real remote laboratories in digital electronics and control systems. IEEE Access, 12, 14563-14579. DOI: https://doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3357991

Xie, C., Huang, C., Yang, X., Luo, D., Liu, Z., Tu, S., Jie, K., Xiong, X. (2021). Innovations in education of the medical molecular biology curriculum during the COVID‐19 pandemic in China. Biochemistry and Molecular Biology Education, 49(5), 720-728. DOI: https://doi.org/10.1002/bmb.21553

Yıldırım Keskin, A., & Şentürk, S. (2021). Distance education experiences of nurse academician during COVID-19 pandemic in Turkey: a phenomenological approach. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(2), 303-312. DOI: https://doi.org/10.5961/jhes.2021.450

Yıldız, E. M., Aslan, M., & Çekinmez, B. K. (2022). Printmaking courses in distance education process. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(2), 1821-1856. https://doi.org/10.17152/gefad.1114531 DOI: https://doi.org/10.17152/gefad.1114531

Yükseköğretim Kurulu (2020a). YÖK’ten uygulamalı eğitimi gören öğrencilere staj kolaylığı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uygulamali-egitimde-degisiklik.aspx

Yükseköğretim Kurulu (2020b). YÖK'ten, salgın sürecinde üniversitelerdeki uzaktan eğitimin bir aylık durum tespiti. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitime-yonelik-degerlendirme.aspx

Yükseköğretim Kurulu (2020c). YÖK'ten üniversitelere “Siber Güvenlik ve Ağ Yönetimi" eğitimi. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universiteler-siber-guvenlik-ag-yonetimi-egitimi.aspx

Yükseköğretim Kurulu (2020d). Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm Projesi tüm hızıyla devam ediyor. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/uzaktan-egitim-platformu-saglama-protokolu.aspx

Yükseköğretim Kurulu (2020e). YÖK tarafından "COVID-19 Bilgilendirme" web sitesi erişime açıldı. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/covid-19-bilgilendirme-sayfasi-acildi.aspx

Yükseköğretim Kurulu (2021). YÖK’ün anketinde öğrenci ve öğretim elemanları uzaktan eğitimi değerlendirdi. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2021/yok-un-yaptigi-anket-sonuclari-aciklandi.aspx

Zamora, A. N., August, E., Fossee, E., & Anderson, O. S. (2022). Impact of transitioning to remote learning on student learning interactions and sense of belonging among public health graduate students. Pedagogy in Health Promotion, 9(3), 203-213. DOI: https://doi.org/10.1177/23733799221101539

Zorluoğlu, S. L., Devecioğlu, G., & Sayın, İ. (2021). Uzaktan Eğitimin öğretim elemanları açısından değerlendirilmesi: COVID-19 Pandemi süreci. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(3), 1007-1025. DOI: https://doi.org/10.31592/aeusbed.913291

İndir

Yayınlanmış

2025-05-30

Nasıl Atıf Yapılır

Mıhcı, C. (2025). Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Uygulamaya Dayalı Derslerde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Yaşadıkça Eğitim, 39(2), 302–327. https://doi.org/10.33308/26674874.2025392822

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri