Eğitim Alanında Yapılan Zihinsel Model Çalışmalarının Betimsel İçerik Analizi

Yazarlar

  • Eser Ültay Giresun Üniversitesi
  • Necla Dönmez Usta Giresun Üniveristesi
  • Tuğçe Durmuş Milli Eğitim Bakanlığı

Anahtar Kelimeler:

İçerik analizi- Literatür taraması- Zihinsel model

Özet

Bu çalışmanın temel amacı, eğitim alanında zihinsel model üzerine yayınlanmış olan ulusal araştırmaları bazı değişkenlere göre bir araya getirerek sunmaktır. Bu amaçla 2002-2016 yılları arasında eğitim alanında zihinsel modelle ilgili yayınlanmış 14’ü makale, 17’si yüksek lisans tezi ve ikisi doktora tezi olmak üzere 33 çalışma araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu çalışmalar içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmaların her biri gerekçe, amaç, konu alanı, yöntem, bulgular ve sonuç değişkenlerine göre uygun temalara ayrılmıştır. Ayrıca bu temalar tablolaştırılmış ve ortak bir anlam ilişkisi içerisinde benzerlik ve farklılıklarına göre gruplara ayrılmıştır. Çalışmalar incelendiğinde en fazla “atom, evren ve kimya” konu alanlarının çalışıldığı, örneklemin çoğunlukla öğrencilerden seçildiği, yöntem olarak durum çalışmaların ve veri toplama aracı olarak da çizimlerin daha fazla tercih edildiği görülmüştür. Sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Ek Dosyalar

Yayınlanmış

2017-04-08

Nasıl Atıf Yapılır

Ültay, E., Dönmez Usta, N., & Durmuş, T. (2017). Eğitim Alanında Yapılan Zihinsel Model Çalışmalarının Betimsel İçerik Analizi. Yaşadıkça Eğitim, 31(1), 21–40. Geliş tarihi gönderen https://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/56

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri