Öğretmenlerin Gözünden Bir Okul Örgütü: Metaforlarla Analiz

Yazarlar

  • Bengi Erim Eker FMV Özel Ayazağa Işık Lisesi

Anahtar Kelimeler:

Metafor- Okul kültürü- Eğitim- Okul liderliği- Kurumsal teori- Eğitim yönetimi- Sembolik/yorumlamacı yaklaşım

Özet

Kurumlara sembolik-yorumlamacı yaklaşımların bir parçası olan metaforlar örgüt bilimcilerin bir hayli ilgisini çekmektedir. Metaforlar bir kurumun yapısını, insan kaynaklarını ve kültürünü incelemek için oldukça etkili analiz araçlarıdır. Bu çalışmada metaforlar (mecaz yöntemi) kullanılarak bir okuldaki öğretmenlerin gözünden kurumun mevcut örgütsel yapısı ve olması istenilen ideal yapısı analiz edilmiştir. Kullanılan mecazlar arasındaki ortak noktalar okulda oluşan kültürü sergilemektedir. Sonuçlar öğretmenlerin algısından okul örgütünün mevcut yapısı ve olması istenilen ideal yapısı arasındaki farklar olduğu ortaya koymuştur.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Ek Dosyalar

Yayınlanmış

2015-12-08

Nasıl Atıf Yapılır

Erim Eker, B. (2015). Öğretmenlerin Gözünden Bir Okul Örgütü: Metaforlarla Analiz. Yaşadıkça Eğitim, 29(2), 25–42. Geliş tarihi gönderen https://journals.iku.edu.tr/yed/index.php/yed/article/view/42

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri