Psikolojik Danışmanların Psikolojik Sağlamlıkları ile Örgütsel Mutlulukları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2022362380Anahtar Kelimeler:
Psikolojik Danışman- Psikolojik Sağlamlık- Mutluluk- Örgütsel MutlulukÖzet
Bu araştırmada, psikolojik danışmanların psikolojik sağlamlıkları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırma ilişkisel tarama modeli kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Örgütsel Mutluluk Ölçeği, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma, 310 psikolojik danışman ile gerçekleştirilmiştir. Psikolojik danışmanların örgütsel mutluluğu cinsiyet, görev yaptığı kurum türü, görev yaptığı kurum düzeyi, görev süresi ve çalıştığı kurum dışındaki başka bir kurumda görevlendirilme durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; psikolojik danışmanlık dışındaki işlerde görevlendirilme durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Ayrıca psikolojik danışmanların psikolojik sağlamlıkları ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunduğu ve psikolojik sağlamlığın örgütsel mutluluğun %20'sini yordadığı belirlenmiştir. İleride yapılacak araştırmalarda psikolojik danışmanların örgütsel mutlulukları ve psikolojik sağlamlıkları, kişilik özellikleri, mesleki öz yeterlik algıları, mesleki benlik saygısı, psikolojik danışmanlara düşen öğrenci sayısı, kurumda görev yapan psikolojik danışman sayısı ve kurumun imkânları gibi farklı değişkenler dikkate alınarak da incelenebilir.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.