Çocukların Okula Hazırbulunuşluk Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2020342213

Anahtar Kelimeler:

Erken Çocukluk Eğitimi- Okul Öncesi- Çocuk- Okula Hazırbulunuşluk- Problem Çözme Becerileri

Özet

Bu araştırmada çocukların okula hazırbulunuşluk düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Çalışma grubunu 5 yaşında toplam 174 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada Demografik Bilgi Formu, Bracken Temel Kavram Ölçeği Gözden Geçirilmiş Formunun Okula Hazırbulunuşluk Alt Ölçeği ve Çocuklar için Problem Çözme Becerisi Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Normallik testi sonucunda normal dağılım gösteren veriler Basit Doğrusal Regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir.  Yapılan analizler sonucunda çocukların okula hazırbulunuşluk düzeylerinin çocukların problem çözme becerilerini açıklama gücünün yüksek olduğu, okula hazırbulunuşluk düzeyi arttıkça problem çözme becerilerinde de artışın olduğu bulunmuştur. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2020-09-04

Nasıl Atıf Yapılır

Toran, Şahika, & Alabay, E. (2020). Çocukların Okula Hazırbulunuşluk Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 34(2), 426–437. https://doi.org/10.33308/26674874.2020342213

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri