Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanının Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yansımalarının İncelenmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2020342189

Anahtar Kelimeler:

Sosyal Bilgiler- Ders Kitabı- Küreselleşme- Küresel Bağlantılar

Özet

Bu araştırmanın amacı, 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan küresel bağlantılar öğrenme alanının sosyal bilgiler ders kitaplarına yansımalarını ortaya koymaktır. Küresel bağlantılar öğrenme alanının yansımalarını incelemek ve değerlendirmek için doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Ders kitapları, betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, incelenen ders kitaplarında küresel konuların daha çok Türkiye eksenli işlendiğini göstermektedir. Ayrıca dünyada insanların birbirinin tanımasının önündeki en büyük engellerden biri olan kalıp yargılar sorunu, 4. ve 7. sınıflarda işlenmiştir. 4. sınıfta daha çok kültürel farklılıklar vurgusuyla ele alınan kalıp yargılar, 7. sınıfta İslamofobi ve ırkçılık kavramlarıyla birlikte sunulmuştur. Son olarak birlikte küresel bağlantılar öğrenme alanında daha fazla yer alması beklenen küresel sorunlar ve onlara karşı çözümler üretecek küresel vatandaşlık tipinin, yalnızca 7. sınıfta dolaylı olarak ele alındığı görülmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yazar Biyografisi

İlker Dere, Necmettin Erbakan Üniversitesi

 

 

İndir

Yayınlanmış

2020-09-04

Nasıl Atıf Yapılır

Dere, İlker, & Uçar, A. (2020). Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanının Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Yansımalarının İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 34(2), 212–240. https://doi.org/10.33308/26674874.2020342189

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri