Descriptive Analysis of Reasons of Participating Literacy Courses and Effects of Being Literate
DOI:
https://doi.org/10.33308/26674874.2020341169Anahtar Kelimeler:
Literacy Courses- Effects of Literacy Courses- People Education CentersÖzet
The aim of this study is to find out the effects of literacy acquisition on adults’ lives by exploring their background, experiences, and thoughts pertaining literacy’s effect. In order to find effects of literacy, qualitative case study method was used and semi-structured interviews were carried with nine participants. It is found that almost all participants had similar life histories, which triggered them to looking for new solutions in order to cope with life. Age and psychological status of participants were especially powerful inputs in participation process. All participants became able to travel, read and write in order to perform in their daily lives without having relied on others after completion of the course. In addition, all participants in this study felt themselves more confident, improve their communication skills and develop sense of empowerment. As a result, it was found that the literacycoursesshould be separated according to the age and psychological status of the participants as well as content of the curriculum.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2020 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.