Öğretmen Adaylarının Mesleğe Atanma Kaygıları (Mersin İli Örneği)
Anahtar Kelimeler:
Öğretmen adayı- Meslek- Kaygı- KPSS sınavı- Öğretmenlik bilgisi testiÖzet
Bu çalışmanın amacı üniversiteye yeni başlayan adaylar ile son sınıfta olan öğretmen adaylarının mesleğe atanma kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışmanın evrenini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi; Fen Bilgisi Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Okul Öncesi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Evren ulaşılabilir olduğu için tüm evrene ulaşılmaya çalışılmış 418 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Ayrıca bu çalışma ile birlikte günümüzde uygulanan “Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi”nin öğretmen adaylarının mesleğe atanma kaygıları üzerinde nasıl bir etkisi olduğu da araştırılacaktır. Çalışmada Saban, Korkmaz ve Akbaşlı (2004)’nın Borich’den uyarlanarak geliştirdiği “Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği” uygulanmıştır. Bu ölçek 5’li likert modelinde olup; ben merkezli kaygılar, öğrenci merkezli kaygılar ve görev merkezli kaygılar olmak üzere toplam 3 boyuttan oluşmaktadır. Araştırma sonucuna göre öğretmenlik KPSS Alan Bilgisi Testi olmayan Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin mesleğe atanma kaygıları diğer adaylara göre daha az çıkmıştır. Ayrıca son sınıf öğrencilerinin mesleğe atanma kaygıları birinci sınıf öğrencilerine göre yüksek çıkmıştır.
İndirmeler
Ek Dosyalar
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2016 Yaşadıkça Eğitim
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Sisteme yüklemiş olunan makalenin kapsamı, sunduğu bulgular ve sonucu ve yorumları konusunda Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Sahibi, Editör, Editör Yardımcısı, Hakemler ve Editör Kurulu'nun hiçbir sorumluluk taşımadığını kabul ederim.
Makalenin özgün olduğunu, herhangi bir başka dergiye yayımlanmak üzere gönderilmediği, daha önce yayımlanmadığını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisi Editörlüğü'ne beyan ederim.
Başlığı belirtilen makalenin, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasının 22. maddesi gereğince çoğaltma, 23. maddesi gereğince yayma ve 25. maddesi gereğince her türlü taşıyıcı materyal üzerinde veya elektronik ortamda kamuya iletim haklarını Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisine karşılıksız, koşulsuz ve süresiz olarak devredildiği, makale ile ilgili devredilen hakların dilediği zaman, mekan ve koşullarda kullanmaya Yaşadıkça Eğitim [YE] dergisinin yayıncısı olarak İstanbul Kültür Üniversitesi'nin yetkili kılınacağını onaylarım.