Öğretmen Adaylarının Örnek Olaylara Ait Çözüm Stratejilerinin Çok yüzeyli Rasch Model ile İncelenmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021352303

Anahtar Kelimeler:

Çok yüzeyli rasch modeli- Sınıf öğretmeni adayları- Örnek olay

Özet

Bu çalışmanın amacı mezun durumunda olan sınıf öğretmen adaylarının mesleki hayatlarına başladıklarında karşılaşmaları muhtemel sorunlar karşısında geliştirecekleri çözüm stratejilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle sınıf öğretmeni olarak görev yapan öğretmenlerden görüş alınmış ve çözümünde zorlanılan iki örnek olay (alt ıslatma ve hırsızlık) belirlenmiştir. Mezun aşamasına gelmiş 38 öğretmen adayına oluşturulan örnek olaylar yazılı metin olarak verilmiş ve geliştirmiş oldukları çözüm stratejileri yine yazılı metin olarak toplanmıştır. Elde edilen çözüm stratejileri Sınıf öğretmenliği ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanlarında uzman ikişer akademisyen tarafından Çözüm Stratejileri Değerlendirme Rubriği kullanılarak puanlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde dört-yüzeyli Rasch model kullanılmış ve örnek olaylar, puanlayıcı, madde ve birey birer yüzey olarak belirlenmiştir. Analizler sonucunda örnek olaylar arasında bir farklılığın olmadığı, puanlayıcıların katılık ve cömertlik açısından birbirlerine çok yakın olduğu ve 1 numaralı maddenin (Öğretmen adayı kriz anında soğukkanlı davranabilmiştir) en kolay karşılandığı, 5 numaralı maddenin ise (Yapılan müdahalenin gerekçesi öğrenciye anlatılmıştır) en zor karşılandığı görülmüştür.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2021-09-09

Nasıl Atıf Yapılır

Demir, S. (2021). Öğretmen Adaylarının Örnek Olaylara Ait Çözüm Stratejilerinin Çok yüzeyli Rasch Model ile İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 655–670. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352303

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri