C5.0 Karar Ağacı Algoritması ile Öğretmenlerin FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021352298

Anahtar Kelimeler:

FeTeMM- Farkındalık- İki aşamalı kümeleme analizi- Karar ağacı- C5.0 algoritması

Özet

Araştırmada, öğretmenlerin FeTeMM farkındalıklarını yordayan değişkenleri ve değişkenlerin önem sırasını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Diyarbakır’da görev yapan 267 öğretmenden oluşmaktadır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veriler, “Kişisel Bilgi Formu” ve “FeTeMM Farkındalık Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde İki Aşamalı Kümeleme Analizi ve C5.0 Karar Ağacı Algoritması kullanılmıştır. Araştırmada FeTeMM Farkındalık Ölçeği’nin her üç boyutuna ilişkin öğretmenlerin çoğunun orta düzey farkındalığa sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte ortaya çıkan bir başka bulgu ise “öğrenciye etkisi” boyutu üzerinde etki düzeyi en yüksek olan yordayıcı değişkenin öğretmenlerin görev yaptıkları okulların sosyoekonomik düzeyleri, “derse etkisi” ve “öğretmene etkisi” boyutları üzerinde etki düzeyi en yüksek olan yordayıcı değişkenin ise öğretmenlerin öğrenim durumları olduğudur.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2021-09-09

Nasıl Atıf Yapılır

Dokumacı Sütçü, N. (2021). C5.0 Karar Ağacı Algoritması ile Öğretmenlerin FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 459–476. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352298

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri