Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İsim Yazma Becerileri: “İşte Benim Harflerim!”

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021351260

Anahtar Kelimeler:

Erken Okuryazarlık Becerileri- İsim Yazma Becerileri- Okul Öncesi Dönem

Özet

Okul öncesi dönem çocukları, daha sık gördükleri ve duydukları için, kendi isimlerini diğer sözcüklerden daha önce öğrenmeye eğilimlidirler. Çocukların isim yazma becerileri, erken okuryazarlık becerileriyle yakından ilişkilidir. Henüz geleneksel harflerle isimlerini yazamayan çocukların, isim yazma becerilerini değerlendirmek ve desteklemek oldukça önemli bir süreçtir. Bu çalışmada, çocukların isim yazma becerilerinin gelişimine, diğer erken okuryazarlık becerileriyle ilişkisine, değerlendirilmesi ve desteklenmesi süreçlerine yer verilerek, okul öncesi dönemde ne anlam ifade ettiğine ilişkin bütüncül bir derleme yapılması amaçlanmıştır. Türkiye’de okul öncesi dönemdeki çocukların isim yazma becerileri daha sık ve ayrıntılı incelenerek, yeni ölçme araçları geliştirilebilir, harf ve alfabeyi algılayışları, ses bilgisel farkındalık becerileri hakkında daha ayrıntılı bilgi sahibi olunabilir. Uygun çevresel düzenlemeler ve yetişkin desteğiyle, çocukların isim yazma becerilerinin aşamalı bir şekilde geliştirilebileceği düşünülmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2021-03-10

Nasıl Atıf Yapılır

Karaman Benli, G. (2021). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının İsim Yazma Becerileri: “İşte Benim Harflerim!”. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 294–310. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351260

Sayı

Bölüm

Derleme Makaleler