Liderlik Tiplerinin Öğretmenlerdeki Örgütsel Sessizlik Üzerindeki Yordayıcılığının İncelenmesi

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021351244

Anahtar Kelimeler:

Öğretmenler- Eğitim- Liderlik Tipleri- Örgütsel Sessizlik

Özet

Bu araştırmanın amacı liderlik tiplerinin öğretmenlerdeki örgütsel sessizlik üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama desenindedir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilindeki liseler ve ortaokullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem ise Yeni Koronavirüs Hastalığı (COVID-19) salgını sebebiyle kolayda örnekleme yöntemiyle seçilmiş, toplamda 401 öğretmene ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında Okul Müdürleri Liderlik Stili Ölçeği ve Öğretmenler İçin Örgütsel Sessizlik ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul yöneticilerinin liderlik tiplerinin, öğretmenlerde örgütsel sessizlik davranışını anlamlı şekilde yordadığı görülmüştür. Bu çalışma ile okul yöneticilerinin örgütsel sessizlik konusundaki farkındalıklarını artırarak okul içinde katılım odaklı etkileşimi teşvik eden yönetim modellerini içeren eğitim programları önerilmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2021-03-10

Nasıl Atıf Yapılır

Karabay, G., & Erbay, E. Özge. (2021). Liderlik Tiplerinin Öğretmenlerdeki Örgütsel Sessizlik Üzerindeki Yordayıcılığının İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 78–87. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351244

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri