Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Mobil Teknolojilerin Rolü

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2023372559

Anahtar Kelimeler:

Mobil Teknolojiler- Teknoloji Entegrasyonu- Web 2.0- Harmanlanmış Öğrenme- Duolingo

Özet

Mobil teknolojiler geniş bir yelpazede yer almakta ve günümüz dünyasında büyük bir etkiye sahiptir. Mobil teknolojilerin günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesinin nedenlerinden biri de içeriklere zaman ve limit sınırı olmaksızın kolay erişim gibi sahip oldukları çeşitli özellikler olabilir. Bu, mobil teknolojilerin dil öğrenimine yardımcı olup olamayacağı sorusunu gündeme getirmiştir. Web 2.0 araçları mobil teknolojiler kategorisinde değerlendirildiğinden bu çalışma için, formal dil eğitimini desteklemek için harmanlanmış öğrenme ortamlarında mobil teknolojiler kullanıldığında öğrencilerin akademik performansı üzerindeki etkilerini araştırmak için iyi bilinen bir Web 2.0 aracı olan Duolingo seçilmiştir. Öğrencileri okul saatleri içinde ve dışında desteklemek amacıyla hazırlanan bir öğretim tasarımı doğrultusunda bir lisede müdahale öncesi ve sonrası öğrencilerin akademik performans düzeyleri belirlenmiştir. Veriler betimsel analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, müdahaleden sonra öğrencilerin akademik performansındaki anlamlı fark dikkate alınarak tartışılmıştır. Sonuç olarak bir Web 2.0 aracının harmanlanmış öğrenme ortamlarına entegre edilmesinin olası avantajları bulunmaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2023-05-26

Nasıl Atıf Yapılır

Ergün Elverici, S. (2023). Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Mobil Teknolojilerin Rolü. Yaşadıkça Eğitim, 37(2), 467–476. https://doi.org/10.33308/26674874.2023372559

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri