Üniversite Öğrencilerinin Kayırmacılık Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021352292

Anahtar Kelimeler:

Kayırmacılık- Ayrımcılık- Eşitsizlik- Adaletsizlik- Liyakat

Özet

Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin kayırmacılık kavramını nasıl kavramsallaştırdıklarını ve algıladıklarını metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yaklaşımı benimsenmiş, katılımcıların seçilmesinde ise kolay örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesinde öğrenim gören toplam 159 öğrenci yer almıştır. Üniversite öğrencilerine metafor cümlesi online olarak gönderilmiştir. Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre üniversite öğrencilerinin ürettiği metaforlar ile oluşturulan kategorilerin toplam sekiz kategori başlığı altında yer aldığı görülmüştür. Sonuç olarak Muş Alparslan Üniversitesi öğrencilerinin ifadelerinden hareketle kayırmacılığın, büyük zararları olan, sosyal bir davranış bozukluğu olduğu ve toplumun çoğunu olumsuz etkilediği sonucuna varılmıştır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2021-09-09

Nasıl Atıf Yapılır

Demirbilek, N. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Kayırmacılık Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 367–381. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352292

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri