2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı İlkokul Öğretim Programları Üzerine Bir Değerlendirme

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2021351263

Anahtar Kelimeler:

İlkokul- Öğretim Programı- Program Geliştirme

Özet

Bu çalışmada yürürlükte olan ilkokul öğretim programları incelenmiştir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizine dayalı olarak 2020-2021 eğitim-öğretim yılında ilkokullarda uygulanan öğretim programları, program geliştirme süreci doğrultusunda değerlendirilmiştir. İnceleme amacıyla ders programlarının hedefleri, içerikleri, öğrenme öğretme süreçleri ve değerlendirme öğeleri analize tabi tutulmuş ve elde edilen bulguların programın genel hedefleri ve ilkeleri ile tutarlılığı araştırılmıştır. 2018 yılında MEB’in uygulamaya koyduğu güncellenmiş öğretim programlarında görülen önemli özelliklerden biri, programların giriş bölümünde yer alan açıklamalarla tutarlılık oluşturulmaya çalışılmasıdır. 1980’li yıllardan itibaren hazırlanan ders temelli program geliştirme çalışmaları programların birbirinden kopuk olmasına yol açmıştır. Zaman içinde bu sorun giderilmeye çalışılmış ancak programların birbiriyle uyumsuzluğu sorununun devam ettiği görülmektedir. Bu sorunların programların felsefi temelleri, program tasarımları, içerik düzenlemeleri ve kazanım düzeyleri gibi alanlarda devam ettiği görülmektedir. Bu doğrultuda program geliştirme ve güncelleme çalışmalarının dersler özelinde ve öğretim kademeleri düzeyinde devam edeceği öngörülmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2021-03-10

Nasıl Atıf Yapılır

Dedeoğlu, H., & Polat, İlhan. (2021). 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı İlkokul Öğretim Programları Üzerine Bir Değerlendirme. Yaşadıkça Eğitim, 35(1), 207–220. https://doi.org/10.33308/26674874.2021351263

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri