Erken Dönemde Matematik Konuşmaları

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33308/26674874.2020341171

Anahtar Kelimeler:

Matematik Konuşmaları- Matematik Araştırmaları- Okul Öncesi Dönemde Matematik

Özet

İlkokulun başlangıcında çocukların matematik bilgisi arasında farklar mevcuttur. Bu farklılık okul öncesi dönemde çocukların maruz kaldıkları ev öğrenme çevresi ve okul öncesi eğitim kurumunda yaşadığı deneyimlerden kaynaklanmaktadır. Hem ev hem de okul ortamında çocukların erken matematik öğrenmelerinde yetişkinlerle olan deneyimlerini anlamlandırmalarını sağlayacak matematiğe dair konuşmalar gerçekleşmektedir. Bu çalışma, matematik konuşmalarını ev ve okul bağlamında ele alarak araştırmacılara bütünsel bir çerçeve sunmaktadır. Çocukların sahip olduğu matematik becerilerini yordadığı vurgulanan matematik konuşmaları, çocukların matematik eğitiminde ortaya çıkan dezavantajlı durumları ortadan kaldırmaya yönelik bir yol olarak ele alınabilir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2020-03-15

Nasıl Atıf Yapılır

Gürgah Oğul, İrem, & Aktaş Arnas, Y. (2020). Erken Dönemde Matematik Konuşmaları. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 186–199. https://doi.org/10.33308/26674874.2020341171

Sayı

Bölüm

Derleme Makaleler