Physiological birth advocates: Turkish midwifery students' perceptions of natural birth
DOI:
https://doi.org/10.33308/2687248X.202243267Anahtar Kelimeler:
Ebelik- eğitim- doğal doğumÖzet
Amaç: Bu araştırmanın amacı, ebelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin doğum algısına ilişkin görüşlerini incelemektir.
Yöntem: Araştırma kesitsel tanımlayıcı tiptedir. Çalışma, araştırmacılar tarafından güncel literatüre uygun olarak hazırlanan ve öğrencilerin doğum algısını değerlendiren Veri Toplama Formu aracılığıyla çevrimiçi anketler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular: 484 ebelik lisans öğrencisi (ortalama yaş, 20.94±2.35 yıl) çalışmaya katılmayı kabul etti. Öğrencilerin yaklaşık %90'ı doğal doğum kavramını duyduklarını bildirmiştir. Bulgular, öğrencilerin %61'inin üniversitede doğal doğum terimini duyduğunu göstermiştir. Gebe kadının hareket özgürlüğünün varlığı, doğumda müzik, banyo ve masajın faydası, doğumda gevşeme tekniklerinin veya vücut sıcaklığında suya girmenin, aktif doğum sırasında sırt üstü pozisyon yerine dikey pozisyon tercihi etkinliğinin doğumlara destek olup olmadığına katılmayan öğrencilerin yüzdeleri ebelik birinci sınıf öğrencilerinde diğer öğrencilere göre daha yüksekti. Sonuç: Öğrenci ebelerin mezuniyet sonrası güncel bilgilere ulaşabilmeleri için hizmet içi eğitim programlarının oluşturulması, öğrencilere verilen teorik bilgilerin klinik ortama entegrasyonunun sağlanması, görsel ve kohort çalışmaları yapılması önerilmektedir. Konuyla ilgili çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda ebelik eğitim müfredatına eklemeler yapılabilir.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.